• Pinupp

3d avgjutningar?

Hej, är det någon som vet hur man gör 3d avgjutningar? Har sett att det fins kit till avgjutningar för barnhänder och fötter.. men jag vill ha en avgjutning av min och min blivandes händer, sammanflätade..Som en liten bordsdekoration på honörsbordet.. Såg det i en gammal bröllopstidning från -05.. Bara såååå fint

• Svar på tråden 3d avgjutningar?
  • shakynose

Det är ganska svårt att göra en sådan avgjutning, men jag skulle gå tillväga så här: Fetta in handen rejält med vaselin, forma handen så att den kan flätas samman med en annan hand, och sedan linda med gipsbinda. När den härdat så skulle jag klippa upp gipset vid handleden och försöka krångla ur handen utan att klippa upp hela gipset. Sedan fästa ihop hålet vid handkeden med mera gipsbinda och sedan fylla formen med gips.

Jag tror inte att det är lätt att få det snyggt, dock. Man ska ju egentligen ha vaselin i formen så att gipset släpper.

• Pinupp

Tack, ja det låter ju lite krångligt... hade tänkt att vi skulle hålla i varandra händer.. men man får väl prova då... har sett så fina bilder av 3d avgjutna barnhänder ver du hur de funkar? Tycker ju att det borde finnas ett lättare sett.. Tack så mycket!

• Kirsto

Jag tror att det är alignat du söker. Kolla instruktioner här www.kinn.com/ och själva alignatet här www.kinn.com/. Vet att jag har sett en bruksanvisning för just två händer men hittar den inte nu.

Svar på tråden 3d avgjutningar?