• Fenixx

Alternativa bröllop nr.5

Var det dags för en ny tråd. Hoppas på "gamla" som nya hittar hit för oss som sticker lite utanför den klassiska ramen.

ska du ha en helröd klänning, 50-tals tema, medeltida, rockbröllop. ja även bara nåt annorlunda så är ni alla välkomna till denna tråden!

Några av våra gamla trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3185399.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3320646.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3444559.html

• Svar på tråden Alternativa bröllop nr.5
  • Hante

ok då är vi här.
    liljekonvaljbrud: vi har också höga krav på medeltidsmusikerna!!! men drüm (hette något annat tidigare men kommer inte på vad det var)verkar bra det jag hört passar kyrkan bra men de är rätt mycket uppbokade har jag märkt (spelar ju inte bara i sverige).

• Hante

Liljekonvaljemö skrev 2009-09-07 08:08:06 följande:

Hante>>> Vi är inne i samma problem, lokal och yttre delar är på plats men nu behöver vi bestämma vad vi vill ha för musik och underhållning och så maten.Musiken i vigsellokalen är färdig, vi ska bara komma överens om vilken låt det blir (mannen vill ha visan från Venjan men jag är inte överförtjust i den). Musiken till festen däremot... Mannen har höga krav på medeltida musiker, och då blir det inte många kvar alls att välja på. Det lutar åt en stereo och de skivor med akustisk medeltidsmusik som ligger härhemma.
    mat har vi redan bestämt:
    Förätt: grillspett med bröd och rotfruktsröra
    varmrätt: helgrillat lamm med rotfrukter ev. potatisgratäng, någon sås.
    efterrätt: saffranspankaka
    sedan bröllopstårta med mousse av något slag och vit choklad.
    dricka: mjöd, vin, öl, cider, flädersaft
    avec till kaffet funderar vi fortfarande på.

• Liljekonvaljemö
    Hante skrev 2009-09-08 16:12:57 följande:
    Liljekonvaljemö skrev 2009-09-07 08:08:06 följande:
    mat har vi redan bestämt: Förätt: grillspett med bröd och rotfruktsröravarmrätt: helgrillat lamm med rotfrukter ev. potatisgratäng, någon sås.efterrätt: saffranspankakasedan bröllopstårta med mousse av något slag och vit choklad. dricka: mjöd, vin, öl, cider, flädersaftavec till kaffet funderar vi fortfarande på.
    Vilken härlig meny :D, caterar ni eller ska ni göra maten själva?
    Avecen till kaffet och brudskålen i början är det enda vi är helt säkra på, Aronialikör och bål på älgörtsdricka.

Har drüm någon hemsida? Försökte googla men hittar noll...
  • Fenixx

vi ska ha en blandad kompott med förrätt med lite smått och gott och så en härlig medeltida buffé.

vi skippar efterätten/avec då det känns som kaka på kaka utan tar kaffe till bröllopstårtan lite senare. vet inte fyllning, men något med choklad är ju ett måste.

• sarahkka76

Hej fenixx! Det var inte igår! Hur går det med alla planer?

• Fenixx

åh skoj att se dig igen sarahkka!!

jo vi har kikat lite på musik-underhållning och även pratat mer med sömmerskan som tycker vi snart borde börja så smått då vi ändå kommer beställa mycket därifrån.

även hittat en jättefin klänning till min mamma allt enligt hennes önskemål med modell och färger..men det är på ebay, så får se om jag vågar beställa.

• Hante
    Liljekonvaljemö skrev 2009-09-08 19:11:55 följande:
    Vilken härlig meny :D, caterar ni eller ska ni göra maten själva?Avecen till kaffet och brudskålen i början är det enda vi är helt säkra på, Aronialikör och bål på älgörtsdricka. Har drüm någon hemsida? Försökte googla men hittar noll...
    www.draam.com/index.htm
    där är deras hemsida. de spelar underbart men är nog dyra har inte lyckats få kontakt ännu med dem.

älgörtsdricka vad är det? sött?
  • sarahkka76

fenixx: vad kul att allt går framåt. Vilken lokal blev det till slut?

Jag är inte riktigt redo att komma tillbaka till trådarna än men förhoppningsvis till oktober

• Fenixx

nä men bara skoj att se att du kikar in lite.

• Liljekonvaljemö
    Hante skrev 2009-09-09 22:22:04 följande:
    www.draam.com/index.htmdär är deras hemsida. de spelar underbart men är nog dyra har inte lyckats få kontakt ännu med dem. älgörtsdricka vad är det? sött?
    Älgörtsdricka är saft gjort på älgört. Vilket man kan blanda till bål på.
Svar på tråden Alternativa bröllop nr.5