• Pinupp

tyll

Hej är det någon som vet var man kan köpa billigt tyll?
    Jag behöver ca 45m svart tyll till mitt bröllop..

• Svar på tråden tyll
  • Hjartafró

a n n a skrev 2009-09-08 19:02:55 följande:

panduro :)
    Det är knappast billigt på Panduro. Testa Stoff & stil, de har däremot skapliga priser.
  • Pinupp

Jag bor i Bjärnum, Skåne:) har kollat stoff och stil, mycket bra priser! Tack så mycket!

• Tojk

Tyggaffärer öht.. tyll kostar ca 40-50 kr/m

• Alexxxi

Inte på stoff och stil tydligen...

Tojk skrev 2009-09-09 11:58:50 följande:
    Tyggaffärer öht.. tyll kostar ca 40-50 kr/m
  • Tojk

Jag förhastade mig lite, jag vet ju ärligt talat inte vad hon ska ha tyllen till.

Jag tänkte mig att den skulle användas till klänning och behövde en bredd på 3m. Då stämmer mitt riktpris rätt bra (även på stoff&stil)

Alexxxi skrev 2009-09-09 11:59:54 följande:
    Inte på stoff och stil tydligen...
  • Pinupp

tack tack. jag ska ha tyllet till att knyta runt stolarna.. ovanpå knoppa lakan.. skrynklar ca 50cm brett och 1.40 långt.. blir superfint.

• Alexxxi

Hehe oki, jag har inte kommit så långt än, så jag har inte börjat leta ordentligt och kolla runt=)

Tycker allt som har med bröllop är dyrare än vad det borde va=(

Tojk skrev 2009-09-09 12:08:07 följande:
    Jag förhastade mig lite, jag vet ju ärligt talat inte vad hon ska ha tyllen till.Jag tänkte mig att den skulle användas till klänning och behövde en bredd på 3m. Då stämmer mitt riktpris rätt bra (även på stoff&stil)
  • Bluebride

stoff och stil finns det på nätet?

• Bluebride

tackar, ska gå dit och kolla

• Megi

sj så köpte ja 50 m tyll för 50 kr... har köpt 200 m rosa tyll och 150 m vit tyll =) Ska beställa ännu mer =)

• Pinupp

Megi- var köpte du detta tyll? Låter ju otroligt billigt...

• Megi

Pinupp- Jag tänkte också knyta runt stolarna, rosa tyll köpte ja för att knyta runt =) Det kommer bli så fiiint!

Jag köpte det utomlands, ska beställa mer vill ha det i taket me =)

• nineliza

Om ni kan tänka er att ta en tripp finns det ju i "tygriket". Det så kallade Skroten (som är en textilaffär) har tyll för 15kr metern....

• Megi

oj, fast det blir ganska dyrt ändå.. 50m hade kostat 750 kr. ja betalade 50 kr för 50 m =) Nu blir ja riktigt glad faktiskt, vilket kap =)

nineliza skrev 2009-09-18 09:59:00 följande:
    Om ni kan tänka er att ta en tripp finns det ju i "tygriket". Det så kallade Skroten (som är en textilaffär) har tyll för 15kr metern....
  • Bluebride
    Megi skrev 2009-09-18 10:32:18 följande:
    oj, fast det blir ganska dyrt ändå.. 50m hade kostat 750 kr. ja betalade 50 kr för 50 m =) Nu blir ja riktigt glad faktiskt, vilket kap =)
    wow, köpte du det när du var utomlands eller har du köpt det på nätet?
  • Megi

Jag köpte det när jag var utomlands. =) Min pappa ska åka dit igen så han kommer köpa 5 rullar á 50 m till =)
    Ska lägga in en bild på hur det kommer se ut hos oss =) så vackert!

Bluebride skrev 2009-09-18 10:54:48 följande:
    wow, köpte du det när du var utomlands eller har du köpt det på nätet?
  • Pinupp

Megi- verkligen ett kap:)
    Nineliza- var ligger den affären? Jag bor ju i skåne... har aldrig hört talas om den..

Svar på tråden tyll