För mycket träning?
Nuvarande träningsschema ser ut som följer:
Mån, Ons, Fre, Lör, Sön: Styrka (fördelat på olika muskelgrupper, måndagar tränas bröst, lördagar rygg etc).
Tis, Tor: Aikido.
En tanke slog mig efter kvällens aikidopass. Vi är en liten klubb som tyvärr tappade massvis med medlemmar för drygt ett år sen (folk som flyttade etc). Konsekvensen är att vi har ett väldigt tunnt toppskikt som kan lära ut något. De flesta i klubben är liksom jag nybörjare. Jag tycker verkligen om klubben jag tränar för och vill absolut inte sluta, MEN kvalitén på träningen kan definitivt bli bättre.
Och istället för att gnälla på forum om just den saken hade jag tänkt ta saken i egna händer och bli bättre på kampsport själv. Och jag har just sett att en jujutsuklubb nära mig har nybörjarträning måndagar och onsdagar.
Den galna slutsatsen blir då att helt enkelt smacka på två jujutsupass ovanpå nuvarande träningsschema!
Dock är jag osäker på hur mycket kroppen egentligen orkar med och skulle vilja ha lite input från de träningsgurus jag hoppas väntat hela sina liv på att få besvara just den här frågan. Slutar det bara i att jag bryter ner kroppen är det ju liksom lite lönt.