• Superstarfia

Varför ska alla gifta sig samma dag som jag?

vi ska gifta oss 7 augusti 2010 och har börjat leta loka till middag och fest...

ALLA och då menar ja verkligen alla lokaler vi hittills har pratat med har redan varit bokade.. hur jävla lång tid i förväg måste man vara ute.. å varför skall alla jävla människor gifta sig på exakt samma ställa samma dag?

• Svar på tråden Varför ska alla gifta sig samma dag som jag?
  • SofiaMagdalena

Jag gifter mig också den 7 augusti nästa år! Vi bokade lokalen redan för ett halvår sedan. Inte klokt att man måste vara ute i så god tid.
    Nästa problem är fotografen som vi inte bokat än.. men vi har pratat med ett par fotografer som redan är upptagna...
    Vart ska ni gifta er?

• Andreas flicka

Jag tror att det är ett väldigt populärt datum (7 är ju också kärlekens tal )

Det verkar som om att man måste vara ute minst ett år i förväg och jag tycker det är lite drygt. Nästan direkt efter frieriet var det bara att börja leta festlokal. Vi ska gifta oss i slutet av augusti och det börjar redan bli fullt...

• Igia

Jobbigt... Vad vill ni ha för typ av lokal?

• Superstarfia

Egentligen vill vi ha en herrgård.. absolut ingen bygdegård.. vi bokade kyrkan 1 år innan men att de skulle va så svårt att få en bra festlokal..

• zeldae

Jag vet! Vi ville gifta oss den 10.7 2010 men sambons familj kunde inte då. Så vi flyttade det till 31.7 och då var kyrkan tagen, så nu blir det 7 augusti för oss med. Och jag börjar också få panik för alla fina herrgårdar etc verkar vara tagna här med (Sthlm) Jag menar, det är 11 mån innan, kan inte tänka att alla har en sådan framförhållning... vad gör de? De kanske väljer datum som inte är helger och sommar... Nästan man måste skjuta upp det igen och det vill man ju inte. Men det tar definitivt udden av skimret lite nu när man äntligen börjat planera och så..

• Superstarfia
    zeldae skrev 2009-09-09 10:13:15 följande:
    Jag vet! Vi ville gifta oss den 10.7 2010 men sambons familj kunde inte då. Så vi flyttade det till 31.7 och då var kyrkan tagen, så nu blir det 7 augusti för oss med. Och jag börjar också få panik för alla fina herrgårdar etc verkar vara tagna här med (Sthlm) Jag menar, det är 11 mån innan, kan inte tänka att alla har en sådan framförhållning... vad gör de? De kanske väljer datum som inte är helger och sommar... Nästan man måste skjuta upp det igen och det vill man ju inte. Men det tar definitivt udden av skimret lite nu när man äntligen börjat planera och så..
    vi har haft massa olika datum på gång, men inget har passat och nu är kyrkan och präst bokad å då vill ja verkligen inte ändra igen!! jag har ju börjat se det som mitt datum nu jue! Men de kommer nog lösa sig.. problemet är ju bara att vi bor 40 mil ifrån där vi ska gifta oss...
  • Förgät mig ej

Jag gifter mig också den 7 augusti 2010, och det var på det berömda hittefåret att vi fick kyrkan den tid vi ville! Kyrkan öppnade sin telefonsluss för bokningar första september, 20 minuter efter slussen öppnat var alla tider tagna den 7 augusti (de hade totalt fem tider)! Vi hade världens tur eftersom den tid vi ville ha var den enda som var ledig :)
    Och då är detta en "pluttkyrka" (som iofs är populär då den är gammal och väldigt fin), har hört att man måste vara ute fyra år i förväg om man till exempel vill ha Oscarskyrkan i Stockholm... Och då har jag inte ens pratat om Seglora.. Hujedamig, jag är SJUKT glad att vi fått kyrka och festlokal exakt som vi ville!

• Sail on Silvergirl

Superstarfia: Har ni hittat några alternativ på lokal? Vi ska också gifta oss i Sundsvall nästa år,och behöver tips. (Dock inte den 7 ;o))

• ElMac

Folk gifter sig den helgen eftersom den tydligen enl statistik är den helg som har bäst väder (iaf enligt hon som jag var och fick en ansiktsbehandling hos) Vi gifte oss samma helg och då jag sa det berättade hon att hon hade kollat statistik bakåt i 10-15 år och valt helg efter den helg de vart bäst väder - första helgen i augusti! ;)

• anno08

det är ju allmänt känt att första helgen, (runt 6-8), augusti är den helg då flest par i sverige gifter sig!

vi gjorde lite tvärtom, vi kollade en mysig herrgård vi ville gifta oss på o så hörde vi efter när den var ledig..
    o det blev alldeles perfekt, o på torsdag firar vi två månader=)!

• KatjaB

Det gäller att vara ute i tid om man har specifika krav på hur festlokalen ser ut, var den ska vara osv.
    Vi bokade festlokalen ett år innan, då skratta föreståndaren i telefonen åt att vi var så tidigt ute, 3 veckor senare fick de en till förfrågan och hon ringde och dubbelkollade att vi verkligen ville ha lokalen det datumet.
    Sen beror det ju på vad man ska ha, populära ställen går åt fort.

• mrsJR

Hur långt innan man behöver boka beror helt på vart man vill ha bröllopet. Vill man ha en väldigt populär kyrka/lokal så gäller det att vara ute i god tid.

Vi ska gifta oss i maj 2011 och bokade för två månader sedan. De tyckte inte alls det var konstigt, utan rekomenderade snarare att man bokade tidigt. 2010 var i stort sett redan fullbokat så det gäller att ha framförhållning om man vill ha en speciell kyrka/lokal och inte är så flexibel med datum.

Svar på tråden Varför ska alla gifta sig samma dag som jag?