• Krysmynta

Är det värt pengarna att uppgradera sig från beach bungalow på Kuredu/Maldiverna?

Ska snart åka på bröllopsresa till Kuredu på Maldiverna all inclusive. Vi har bokat och betalt en beach bungalow. Nu har vi börjat fundera på om man eventuellt skulle höra med hotellet om det går att uppgradera sig till en "O" Beach Villa eller en Koamas Beach Villa. Vi vet att det blir en bra bit dyrare och frågar oss själva om det verkligen är värt det.Är det det någon som har erfaranhet av de olika boendealternativen på Kuredu? Är boendet i beach bungalow ok eller bör vi uppgradera oss? Någon som har en uppfattning av vad det kan tänkas kosta? OM vi står fast vid att bo i beach bungalow vilka rumsnummer bör vi välja?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Är det värt pengarna att uppgradera sig från beach bungalow på Kuredu/Maldiverna?
  • fru Hä

Hej!

Bröllopsresa? - Uppgradera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koamas beach villa så att ni får bo på södra sidan av ön. + när ni har AI i en beach villa (eller dyrare boende) så får ni äta på fler restauranger och dricka i fler barer. Jag har varit på Kuredu 6 ggr - tro mig.

Ha en underbar resa!!!

mvh Fru Hä

Krysmynta skrev 2009-09-09 09:55:34 följande:
    Ska snart åka på bröllopsresa till Kuredu på Maldiverna all inclusive. Vi har bokat och betalt en beach bungalow. Nu har vi börjat fundera på om man eventuellt skulle höra med hotellet om det går att uppgradera sig till en "O" Beach Villa eller en Koamas Beach Villa. Vi vet att det blir en bra bit dyrare och frågar oss själva om det verkligen är värt det.Är det det någon som har erfaranhet av de olika boendealternativen på Kuredu? Är boendet i beach bungalow ok eller bör vi uppgradera oss? Någon som har en uppfattning av vad det kan tänkas kosta? OM vi står fast vid att bo i beach bungalow vilka rumsnummer bör vi välja?Tack på förhand!
  • Krysmynta

Tack för infon Fru Hä!

Vet du vad det kan tänkas kosta att uppgradera sig till en Koamas beach villa?

Nu har vi bokat med Fritidsresor men visst borde man kunna maila hotellet direkt angående uppgraderingen?

Varför är södra sidan så bra?

Vilka rumsnummer bör vi önska?

Tusen tack för din hjälp!

//Krysmynta

• fru Hä

Hej!

Går säkert bra att göra på plats eller maila reserve@kuredu.com ni kommer att få svar av Mayden som är reservationsofficer därnere. Världens gulligaste människa. Hon gill After Eight om ni vill ställa in er lite Hälsa från mig! (LInda Hämäläinen). Ni kan säkert uppgradera via mail och betala påplats. När ska ni åka?

De nummer som är aktuella är 101-110 eller 201-210. Alla är superbra till, men jag fördrar nog högre 200-nummer. Önska 208-210 t.ex.

Södra sidan har den perfekta stranden helt enkelt. Inget att fundera på.

Fru Hä, Linda

Krysmynta skrev 2009-09-11 08:52:42 följande:
    Tack för infon Fru Hä! Vet du vad det kan tänkas kosta att uppgradera sig till en Koamas beach villa? Nu har vi bokat med Fritidsresor men visst borde man kunna maila hotellet direkt angående uppgraderingen?Varför är södra sidan så bra?Vilka rumsnummer bör vi önska?Tusen tack för din hjälp!//Krysmynta
  • Krysmynta

Vi åker i början av februari nästa år.

Störs man inte av sjöflygplanen om man bor i Koamas Beach Villorna? För de landar väl där och lägger till vid piren?

Du skrev att i då får bo på södra sidan av ön. Men när jag nu maila Mayden så sa hon så här:

"We cannot promise which area will be the room as we only block the room a day before arrival, you can be either allocated in south or north part.
    If you wish to upgrade please contact us 10 days before arrival so we can check if we have an availability"

Hon pratar alltså om att vi kan hamna på "den norra sidan". Det fattar jag inte riktigt. Menar hon att det i så fall kan bli en "O" Beach Villa?

Tusen tack för din hjälp - återigen!

• fru Hä

Kan vara o-villas hon menar. En variant är att åka dit och uppgradera på plats. Troligen billigare också.

Fru Hä

Krysmynta skrev 2009-09-11 10:57:07 följande:
    Vi åker i början av februari nästa år.Störs man inte av sjöflygplanen om man bor i Koamas Beach Villorna? För de landar väl där och lägger till vid piren?Du skrev att i då får bo på södra sidan av ön. Men när jag nu maila Mayden så sa hon så här:"We cannot promise which area will be the room as we only block the room a day before arrival, you can be either allocated in south or north part.If you wish to upgrade please contact us 10 days before arrival so we can check if we have an availability"Hon pratar alltså om att vi kan hamna på "den norra sidan". Det fattar jag inte riktigt. Menar hon att det i så fall kan bli en "O" Beach Villa?Tusen tack för din hjälp - återigen!
  • Höstdag

O-villas tycker inte jag vore värt de extra pengarna de kostar! Då kan man lika gärna bo i beach bungalows
    Vi var där i oktober förra året. Riktigt härlig ö!!!

• fru Hä

Hej!

O-villas är iofs jättefina, men visst, stranden är m bättre på södra sidan. Själv skulle jag absolut bo i BV elle JBV, speciallt om jag har AI så att jag fick blått band. STOR skillnad.

Fru Hä

Höstdag skrev 2009-09-12 00:06:31 följande:
    O-villas tycker inte jag vore värt de extra pengarna de kostar! Då kan man lika gärna bo i beach bungalows Vi var där i oktober förra året. Riktigt härlig ö!!!
  • Nyårsdagen2011

Hej, Vi ska åka till Maldiverna i januari 2011, 2 veckor. Tänkte boka med indcen, resor, de verkar pålitliga och ha bra priser. bokar via telefon men jag tror de har sitt kontor i stockholm. vi skulle boka i mars ungefär sa de och det ska kosta ca 20 000 per person för all inclusive i 2 veckor. några tusenlappar extra om vi har bebis att ta med vid det laget (ej gravid än men hoppas bli).

bra att höra tips här. man ska alltså boka södra stranden? men vilken ö är bäst? vad ska jag tänka på att önska? vi vill åka ekonomiskt men bra.

en annan sak jag har undrat över är namnbytet och passen... har hört om folk som fastnat borta och fått köpa nya pass för att namnen ändrats under tiden de var borta, låter knepigt.

Ingrid

• Fjälbacka 2009

Åh ne, vi har ju bokat O-villa med al. Borde vi byta boende?

• Västindienbröllop

Rekomenderar Lime Travel, en researrangör som bokar Kuredu till bra pris. Vi har rest med Lime Travel och deras service är kanon. Vi hade samma problem med namnet och om man flyger reguljärt så måste man boka nya biljetter om man namnändrar, och nya biljetter = nytt pris. Så boka isåfall i namnet ni kommer heta i passen vid resan.

Det är helt klart värt att uppgradera rummet!

Trevlig resa.

• Fjälbacka 2009

puffar: vi har valt O villa. Var äter man då? Bör man byta till något annat boende?

Svar på tråden Är det värt pengarna att uppgradera sig från beach bungalow på Kuredu/Maldiverna?