• Soff1

måste vi ge present om vi inte ska gå på bröllopet

En kompis ska gifta sig snart. Jag och min man ska inte gå på bröllopet eftersom det är Utomlands. Men de var på vårt bröllop och gav oss en present. Måste vi då ge dem en present fast vi inte ska gå på deras bröllop?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden måste vi ge present om vi inte ska gå på bröllopet
  • shakynose

Nej, jag tycker inte att ni behöver ge present bara för att de gett er.

• Imma

Man måste ingenting. Ser ni det som ett "måste" tycker jag att ni ska låta bli. Tänk bara på att en bröllopspresent inte är någon slags betalning för att ni får gå på bröllopsfest, utan en lyckönskning till ett ingånget äktenskap.

Jag ger gärna presenter till vänner/släktingar även om jag, av någon anlening, inte har varit med på själva festen.

• Emelieca

Håller med ovanstående, om ni ser det som ett "måste" kan ni nog lika gärna skippa det. Jag skulle ABSOLUT ge mina vänner en bröllopspresent, men som sagt som en lyckönskning att det ingått äktenskap och inte som betalning för en fest.

• Fenixx

två bröllop vi blivit bjudna på har vi inte kunnat gå på. men vi skickade ett gratulationskort iallafall.

• F l i c k a n

Om jag ser till mig själv så hade jag köpt något även om jag inte hade kunnat närvara, dock inte för att jag måste utan mer för att jag själv vill.

Men ett telegram tror jag skulle ju vara lika uppskattat.. Det är ju alltid trevligt att få en lyck-önskning från en kompis!

• jaao
    Imma skrev 2009-09-09 15:18:11 följande:
    Man måste ingenting. Ser ni det som ett "måste" tycker jag att ni ska låta bli. Tänk bara på att en bröllopspresent inte är någon slags betalning för att ni får gå på bröllopsfest, utan en lyckönskning till ett ingånget äktenskap.Jag ger gärna presenter till vänner/släktingar även om jag, av någon anlening, inte har varit med på själva festen.
    Kan bara hålla med!
Svar på tråden måste vi ge present om vi inte ska gå på bröllopet