• missIsen

Save the date kort

Är det ngn som har eller ska skicka ut "save the date" kort? Har ni gjort dem isåfall i exakt samma stil som de inbjudningskorten?

Min fästman är fr USA och vi måste skicka till dem eftersom de måste planera långt i förväg m flyg, semestrar etc. Men är det om att bara skicka till dem i USA och sedan endast skicka inbjudningskort till Sverigegästerna? (bröllopet ska vara i Sverige juli 2010). Vad tycker ni?

• Svar på tråden Save the date kort
  • Moirie

Jag skulle nog skicka save the date-kort även till de i Sverige som jag verkligen ville försäkra mig om att de kommer ha tid att komma. Juli är en semestermånad. (Fast man kan ju skicka mail eller ringa till de i Sverige.)

Vi (som har brittiska släktingar som behöver längre tid att planera) hade inte samma stil på save the date som på inbjudan. Vi hade inte en susning om hur vi ville att inbjudan skulle se ut så vi skickade ett save the date-mail med foto på oss från förlovningen.

• missIsen

Vi tänkte ändå skicka ut inbjudningarna i feb. Men min killes mamma vill att vi skickar ut save the date kort nu snart.. oktober, nov. Känns lite tidigt att skicka till dem i sverige då.. eller? Har berättat det för mina närmste vänner och släkt, datum och så.

• Bluebride

det är bra om de i sverige får sina inbjudningskort i början på feb för i slutet på feb så ska semestrarna vara färdiga och då är det kanske bra om de kan planera för ert bröllop. Vi kommer ha bröllopet i maj och kommer skicka ut inbjudningarna lite kamuflerade, då de kommer ligga i samma kuvert som julkorten

• b2b09

Vi hade save-the-date kort i samma stil som inbjudningskorten. Vi hade inga gäster som kom från något annat land, men vi ville ändå försäkra oss om att alla som vi ville bjuda kunde komma. Så därför valde vi att skicka ut std. Alla utom en kom. (han hade blivit sjuk dagen innan...) Så jag är absolut glad att vi valde att skicka ut dem så tidigt! (bröllopet var i augusti och korten skickade vi ut i januari)

Svar på tråden Save the date kort