Malaysia
Malaysia är mitt favoritland helt klart! Vad gäller regnperioder beror det helt på var du är i Malaysia. Östkusten håller stängt över jul, tror ungefär de "stänger" mellan november-februari men är lite osäker exakt på månaderna.
KL är alltid bra, oavsett tidsperiod. Visst kan det regna lite mer vissa tider på året men det är så marginellt att det spelar ingen större roll. Västkusten på Malaysia är inte riktigt lika fint enligt min mening (Penang och Langkawi) men visst är här också helt underbart! Båda öarna har fart och hålligång om man vill det, men det är inga "partyparty" öar.
Tioman Island på västkusten är också jättefint (är dock osäker på vädret där i februari).
Jag hade helt klart lagt fler nätter i KL än i Singapore om jag hade varit ni. Singapore är fint och ett intressant resmål, men KL har mer att erbjuda. Mer liv, bättre shopping och billigare. Enligt mig har Singapore inget som inte KL har, men det är klart värt ett besök ändå.
Det är lätt att ta sig runt i hela Malaysia med buss, kostar inte mycket. Inrikes flyg är också billigt om man ska lite längre som till Langkawi till exempel.
Cameron Highlands är också helt fantastiskt!
Bali har jag ingen erfarenhet av, men jag slår än en gång ett slag för Malaysia. Ett fantastiskt land!
Ååh, jag blir helt avundsjuk, vill också åka tillbaka...