• Bluebride

Du som har lite annorlunda favors

Choklad eller godis är väldigt vanligt nu som favors, men jag vill veta ni som har något annat.

Själv kommer det vara lite blandat, men mest blir det s.k snuff bottles. Lägger in lite bilder på mina när de har kommit.

• Svar på tråden Du som har lite annorlunda favors
  • Martinaa

Snuff bottles!??! Vad är det?

Det första jag associerar till är sk "snuff movies" som inte har i bröllopssammanhang att göra...

• Bluebride

det är en gammal grej, vanligt i kina. Det är som en lite porslinsflaska där de hällde i parfym eller något som man kunde sniffa på, om de använde det som luktsalt vet jag inte, men kanske man kunde

• ozita

Vi hade favors med 5 eller 6 olika småsaker som vi tycker väldigt mycket om. Vårt favoritgodis, vårt favorit-te, olika fröer eftersom vi älskar att odla saker osv.

• nano86
    ozita skrev 2009-09-13 15:18:08 följande:
    Vi hade favors med 5 eller 6 olika småsaker som vi tycker väldigt mycket om. Vårt favoritgodis, vårt favorit-te, olika fröer eftersom vi älskar att odla saker osv.
    Det var riktigt smart, och trevligt. Undrar ofta vad tanken är att gästerna ska göra med det dom får (om det inte är ätbart).
  • Kandy

Vi är också inne på det kinesiska temat och funderar på fortune-cookies med små kärleksmeddelanden inuti!

• ozita
    nano86 skrev 2009-09-13 18:34:14 följande:
    Det var riktigt smart, och trevligt. Undrar ofta vad tanken är att gästerna ska göra med det dom får (om det inte är ätbart).
    Tack. :)

Läste för ett tag sen också nån tråd om att ha olika pins och band (typ rosa bandet) för välgörenhet i favorsarna. Det tyckte jag också var en bra idé.
  • Bluebride

fick hem 14 favors idag. 3 gosedjur och 11 snuffbottles

• Humlan66

Funderar på att köpa småpåsar av badsalt från björk & berries. Det är bara naturliga ingredienser i det, mest gjort på färska bär.Doftar gott =) Men det är alla damer som får det, herrarna vet vi inte ännu

• Bluebride

doftgranar till bilen kanske ha ha ha

Humlan66 skrev 2009-11-03 15:22:08 följande:
    Funderar på att köpa småpåsar av badsalt från björk & berries. Det är bara naturliga ingredienser i det, mest gjort på färska bär.Doftar gott =) Men det är alla damer som får det, herrarna vet vi inte ännu
  • marregus

Vart kan man få tag i såna små badsaltspåsar från björk & berries? Har kollat runt lite men hittar inga...

Svar på tråden Du som har lite annorlunda favors