Blev utan möhippa – någon mer?
Jag har just fått klart för mig att jag inte får någon möhippa. Är egentligen inte så ledsen eftersom det finns flera förklaringar. De flesta av mina vänner bor 30-50 mil bort och jag är såklart glad att de kommer på bröllopet! Jag har valt att inte ha tärna ? ingen självklar person "ska" ta tag i det. Jag har en liten son som måste ammas ? det är ändå svårt att göra något "kul" när han är med. Dessutom är jag inte en sån som umgås i gäng ? mina fem närmaste vänner har bara träffats vid enstaka tillfällen, kanske svårt att begära att de ska fixa nåt.
Jag träffade en väninna som bor i min stad en dag och hon berättade att hon talat med alla och att de hälsade men att ingen kunde komma, vi åt middag med familjen den dagen och det blev min "möhippa". Är ändå glad att just hon ringde runt till alla mina vänner som hon inte känner. Väldigt snällt.
Funderar på om jag ska vara lite ledsen ändå, samtidigt har jag ju den bekantskapskrets jag har och är glad att ha flera bra vänner. Tråkigt att bli utan möhippa men med tanke på sonen så känns det ändå helt ok, slipper bli besviken liksom.
Hur tänker ni andra kring det här? Bäst att bara vara glad och se fram emot bröllopet ändå, eller?