• k79

Blev utan möhippa – någon mer?

Jag har just fått klart för mig att jag inte får någon möhippa. Är egentligen inte så ledsen eftersom det finns flera förklaringar. De flesta av mina vänner bor 30-50 mil bort och jag är såklart glad att de kommer på bröllopet! Jag har valt att inte ha tärna ? ingen självklar person "ska" ta tag i det. Jag har en liten son som måste ammas ? det är ändå svårt att göra något "kul" när han är med. Dessutom är jag inte en sån som umgås i gäng ? mina fem närmaste vänner har bara träffats vid enstaka tillfällen, kanske svårt att begära att de ska fixa nåt.

Jag träffade en väninna som bor i min stad en dag och hon berättade att hon talat med alla och att de hälsade men att ingen kunde komma, vi åt middag med familjen den dagen och det blev min "möhippa". Är ändå glad att just hon ringde runt till alla mina vänner som hon inte känner. Väldigt snällt.

Funderar på om jag ska vara lite ledsen ändå, samtidigt har jag ju den bekantskapskrets jag har och är glad att ha flera bra vänner. Tråkigt att bli utan möhippa men med tanke på sonen så känns det ändå helt ok, slipper bli besviken liksom.

Hur tänker ni andra kring det här? Bäst att bara vara glad och se fram emot bröllopet ändå, eller?

• Svar på tråden Blev utan möhippa – någon mer?
  • CicciA

Du får bli besviken för att du inte får någon möhippa även om det finns förklaringar! Man gifter sig ju bara en gång och då vill man ju gärna uppleva alla moment inför bröllopet!

Min blivande mans syster hade en "öppen möhippa" där en massa tjejer bjöds in till en sommarstuga där det skulle grillas och övernattas m.m. Dagen blev en katastrof för bara den tjejen som hade bjudit in kom. Alla andra var sjuka eller kunde inte komma. De satt själva med en massa mat och väntade hela dagen. Är inte det en mardröm? Jag skulle i alla fall bli riktigt ledsen då!

• Alexxxi

Kan det inte va så att dem kanske lurar dig för att du förväntar dig en möhippa...?

• puppis

Jag tyckte det var jättetråkigt att inte få någon möhippa... Visserligen har jag en liten vänskapskrets och har flyttat mycket i mitt liv, men ändå... Det hade räckt om min allra bästa väninna hade ordnat något, men det gjorde hon inte. Jag är fortfarande besviken på att missa det momentet, men vad gör man...

• Hjartafró

Även om jag anser att man inte "bör förvänta sig" en möhippa så blev jag otroligt lycklig över min hippa i lördags. :)

Den blivande mannen hävdar dock att han helst inte vill ha någon svensexa, men ärligt talat tror jag han säger så för att inte behöva bli besviken om det inte skulle bli någon...

• Hawaiiii

Jag fick ingen möhippa innan bröllopet, men ska däremot få en fruhippa nån gång i framtiden. Det hade såklart varit kul med en traditionell hippa och överraskningen det innebär, men såhär i efterhand bryr jag mig faktiskt inte speciellt mycket.

• MrsMuffin

Jag förväntar mig en möhippa, det står jag för. Låter lite "drygt" kanske, men jag har nästan alla mina kompisar i närheten, och allesammans är riktiga partytjejer, precis som jag själv. Skulle bli skitbesviken om de inte ordnade nåt.. MEN, hade de bott långt härifrån osv hade jag absolut förstått om de inte kunde fixa nån hippa. TS, hoppas du får en fruhippa istället, när sonen slutat amma! Kram!

• Niini

Jag bryr mig inte gentligen så mycket om möippan, klart de säkert blir kul om nån ordnar men det är inget måste. Desvärre har jag rätt många "vänklumpar" som inte alls har att göra ned varann så i värsta fall hamnar jag ställa upp på tre möhippor :D

Svar på tråden Blev utan möhippa – någon mer?