• randig

är förlovningsring i silver ok?

kan man ha förlovningsringar i silver? eller verkar det billigt?

• Svar på tråden är förlovningsring i silver ok?
  • sms å fotboll

Min första tanke är att det slits mycket fortare än guld/stål/titan.

• Miss Biii

jaha? gör det? annars är det ju inte fel, jag föredrar nog vitt guld, för "gult" guld gillar jag inte :))
    TS - är det en kostnadsfråga?

sms å fotboll skrev 2009-09-14 10:51:59 följande:

Min första tanke är att det slits mycket fortare än guld/stål/titan.
  • randig

jo.. det är det lite grann, det skiljer ju ganska mycket i pris, vill ha vitt guld annars.. eller vet ni om de finns billiga ringar i vitt guld i uppsala?

• The only Titrania

Tycker inte alls det ser 'billigt' ut, om det nu är den stil ni har i övrigt (sen KAN man alltid köpa nya... )

• Vid havet

Om man vill ha vit metall, men mer hållbart än silver och billigare än guld så finns det ju titan.

Silver är mjukt och repas lätt, men det är klart det funkar!

• sms å fotboll

För oss var det också en kostnadsfråga så vi valde stål istället (ingen av oss är så förtjusta i gult guld). Den dagen det blir dags för ring nummer två så ska vi byta ut våra stålringar till titanringar som då kommer se exakt likadana ut som stålringarna, men är i ett mer slittåligt material.

(Hmm, blev lite rörigt kanske men ni hänger med...)

• jaao

Klart man kan men som redan sagts så är det ett relativt mjukt material, vi har valt titan istället.

• lecaroline

Man köper väl helt enkelt den ringen man vill ha!! Och om den är dyr billig så spelar det ju ingen roll!! batra man själ är sååå nöjd!! jag har en lite dulring med stenar och min man titan ring med guldstreck i!!

• Flygande taxen

Våra förlovnings/vigselringar är av silver.
    Vi ville inte ha guldringar, men hade absolut inte råd med ringar i vitguld.

Så vi köpte silverringar. Det fanns inte förlovningsringar i silver, så vi fick välja ut en snygg modell i guld å så gjorde guldsmeden likadana i silver. Har haft ringarna i sju år nu och innan bröllopet (för någon månad sen) så förde vi dom till guldsmeden på putsning och omgravering.

Snyggt och prisvärt tycker jag!

• giz83

Jag tycker också att det är fint med vilket ni än väljer...alla har sin smak!

man mååste inte ha som alla andra...{#lang_emotions_wink}

men sen som nån skrev före mig, men kan alltid byta de när man har råd...

och vitt guld brukar i allmänhet vara billigare...av det jag har sett iaf...

*kärleken är evig*
  • Tunsji

KLart du kan ha, jag har en förlovningsring i titan och min vigselring i stål.
    Är väl upp till var och en och som sagt ni kan ju alltid "uppgradera" när ni får mer pengar om det är vad ni vill

• sms å fotboll

www.cathis.eu

Här är ett bra ställe om du vill beställa ringar i silver. Rita själv eller beställa enligt "färdigt koncept".

• Happyasahippo

Ibland är det ju lite svart att paverka; som när (nu) maken köper en skitsnygg ring i silver och ger en helt oväntat! Och jag har nu haft min i 1 ar och den är jättefin fortfarande!

• Eileme

Det är klart att man kan!

Och det där med att de slits och så är väl ganska relativt det också...beror nog mycket på vad det är för typ av ring (och såklart hur ens vardag ser ut)!
    Jag har en silverring, ca 4mm bred, rak modell...den har jag haft på mig nästan varje dag i över ett år och den är fortfarande hur fin som helst!

Och vill man att den ska glänsa lite extra någon dag så är det bara att dra fram putsduken Perfekt!

• kärahjärtanes

Jag och sambon valde silver ringar 2005 (pga ekonomin)
    och dom är fortfarande fina. Ärligt talat skulle jag hellre köpa silver än vitguld.

Men det är väl som med alla ringar att man ska behandla dom med respekt, inte hålla på med verktyg, diska, tvätta händerna, duscha osv med ringen på.

Stålringar är inte heller så dyra, och dom finns lika vackra som guldringarna.

Fast vi kommer lägga dom på hyllan när vi gifter oss &
    har köpt guldringar istället.

• a n n a

Min vigselring vid förra bröllopet var i silver - 99 pix o inköpt i en piercingaffär - graveringen var mer än dubbelt så dyr :D

• Rebban79

Har också köpt en ring i silver till vårar bröllop perfekt!

• Mymla

Jag har haft silver i mina förlovningsringar två gånger. Blir inte så väldigt repigt, men det går ju faktiskt att putsa upp hos silversmeden någon gång ibland.
    Sedan är det ju en symbol vi talar om och då tycker åtminstone inte jag att det spelar någon roll vad den består av. Såvida man inte vill sätta ett annat epitet på denna symbol.

Svar på tråden är förlovningsring i silver ok?