• M Magdalena

Hur tacka för bröllops- (och dop-) presenter?

Enligt Ribbing så blir tackkorten mer personliga om man skriver ut vad man tackar för, typ "tack för den fina skålen, vi använder den varje dag. och tack för att ni förgylde vår stora dag". Gör ni det, skriver ut presenterna? Hur formulerar ni tacket?

Och hur gör vi som hade kombinerat dop och bröllop? Skulle vara roligt att skicka med ett bröllopsfoto och en bild från dopet. Gör man två separata kort då? Tackar man för bröllopspresenten i ett kort och för doppresenten i det andra? Eller skriver man bara ett? Blir det konstigt att tacka för doppresenten i samma tackkort som bröllopsbilden kommer i??? Hur gör man?

• Svar på tråden Hur tacka för bröllops- (och dop-) presenter?
  • M Magdalena

Puffar!

Någon mer måste väl varit med om kombinerat bröllop och dop, haft själv eller varit på någon annans? Vad kan vara lämpigt sätt att tacka på?

• M Magdalena

Provar igen. Någon?

"Tack för all uppvaktning på vår familjs stora dag."

"Tack för den vackra skålen och smycket till NN. Vi är så glada att ni var med och firade med oss."

Eller hur ska man uttrycka sig??? Blev så svårt när vi hade kombinerat och inte kan "stjäla" någon standardformulering...

• jantingstrom

ditt första alternativ tycker jag räcker bra.. man behöver inte konstra till det. ha gärna med en bild på er oxå.

//J

• Frulle

Vi skrev faktiskt lika till alla. Vi beställde korten från ett företag.
    Hade blivit för mycket om vi skulle ha olika texter i alla kort.

• Frulle

..ja vi hade ett bröllopsfoto i kortet..

• M Magdalena

Tack för era åsikter. Det kanske får bli så. Jag har ett par dagar kvar att fundera innan jag måste få iväg korten...

• burberry

Halloj. Jag beställde kort med personligt tack till var och en, det blev väldigt uppskattat av de som fick dem. Men då gäller det att komma ihåg vad man fick av var och en.

• Frulle

Oj va snabb du är! Du gifte dig nu i september va??

haha våra tackkort kom ut IGÅR och vi gifte oss mitten på juni!

M Magdalena skrev 2009-10-06 13:55:02 följande:

Tack för era åsikter. Det kanske får bli så. Jag har ett par dagar kvar att fundera innan jag måste få iväg korten...
  • M Magdalena
    Frulle skrev 2009-10-06 14:50:51 följande:
    Oj va snabb du är! Du gifte dig nu i september va??haha våra tackkort kom ut IGÅR och vi gifte oss mitten på juni! M Magdalena skrev 2009-10-06 13:55:02 följande:
    Är det sant? Då kanske vi inte behöver stressa så! Tycker alltid att vi är så sena med allt så jag tänkte att "den här ska vi inte skjuta upp", men det är skönt att höra att någon är senare.
  • Frulle

Oj jag vet MÅNGA som får ut tackkorten 2-3 månader senare..

M Magdalena skrev 2009-10-07 10:59:51 följande:

Är det sant? Då kanske vi inte behöver stressa så! Tycker alltid att vi är så sena med allt så jag tänkte att "den här ska vi inte skjuta upp", men det är skönt att höra att någon är senare.
Svar på tråden Hur tacka för bröllops- (och dop-) presenter?