• MASS

Vad kostar en brudbukett?

Har verkligen ingen aning, vad ska man räkna med att en brudbukett kostar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-17 18:33
    Ni som redan har gift er, vad kostade er bukett?

• Svar på tråden Vad kostar en brudbukett?
  • Martinaa

När jag frågade en florist i stan så låg deras handbunda buketter på 600-900 kronor, men tror det skiljer nog väldigt mycket beroende på stad, vilka blommor du vill ha och hurdan bukett du önskar.

• MASS

Ja, det varierar säkert mycket. Men mer än 1000 kronor vill jag inte betala. Det är för mycket pengar!

• BlomAnna

Finns flera trådar inom detta område på BT sök i forumet kan du hitta mycket matnyttigt om brudbuketter och kostnader för dem

• Tingli

jag bor i en liten stad och kommer ha en lite mindre bukett...min kommer gå på ca 500kr.
    det är lite varierande pris beroende på vilket sorts bukett du väljer osv

• passionsblomman

Jag tyker du ska ta med dig den prisbilden till en florist och prata med henne om vad du gillar för färger och vilken stil du har. Låte henne komma med försslag utifrån det.

Ju mindre petnoga du är med exakta sorter (som ofta blir dyra för att de måste förbokas hos odlarna) och ju mer frihet floristen får, desto bättre brukar ekonomin bli.
    Typ av bukett, storlek, blomsorter och naturligtvis antal blommor är faktorer som spelar in för priset, liksom tidsåtgång.

Det går utmärkt att få tag i en fin brudbukett för tusen kronor. Det går att komma lägre också, likaväl som det kan kosta flera tusen, allt utifrån vad det är man tänkt sig.

Lycka till!

• MASS

Ja, det kan nog vara en bra ide att säga ett pris direkt vad man kan tänka sig att betala som mest och så utgå från det. Annars kan det säkert bli hur dyrt som helst. Och så föreslår säkert floristen en bukett som är såååå fin men säkert alldeles för dyr och så slutar det ändå med att jag tar den! =)

• passionsblomman

Hihi!

Nja, jag, som ju är i andra änden av dialogen, tycker att det är rätt skönt att få lite koll på vem man har att göra med och vvar nivån ligger ganska snart. Inte bara prismässigt utan som helhet.

det finns de som bara SKA ha hundra liljekonvaljer och som skiter fullständigt i vad de kostar, bara de får sin drömbukett.
    Nästa brud harkanske istället fått för sig att "jamen jag vill bara ha det ENKELT " och tror att just liljekonvaljer är väl enkelt, för de växer ju ute i naturen på våren?

MASS skrev 2009-09-14 22:20:35 följande:
    Så, när den tjejen får klart för sig att liljekonvaljer är en dyr blomma utom möjligen några korta vårveckor, då håller hon på att smälla av.

Är det så att man har ett maxpris, så är det jättebra att ta med det i samtalet. Det underlättar mycket.
    Ja, det kan nog vara en bra ide att säga ett pris direkt vad man kan tänka sig att betala som mest och så utgå från det. Annars kan det säkert bli hur dyrt som helst. Och så föreslår säkert floristen en bukett som är såååå fin men säkert alldeles för dyr och så slutar det ändå med att jag tar den! =)
  • MASS

Tack för tipsen! Jag ska spana runt lite på internet för att de vad slags blommor som kan passa. Gifter oss i december och har ett tema i brunt/guld. så tänker mig en del gröna växter, kanske vita blommor och en del bruna/guldiga pärlor etc.

Har du kanske nåt bra förslag?

• Besservvisser

Vad kostar en bil?

Vad kostar ett par skor?

Skillnaderna i vad olika saker kostar kan variera i det oändliga!

• Holmbride

här i vår lilla ort, så var jag in i blomsteraffären igår..
    och då sa han att han ihelgen hade gjort en brudbukett för 170kr och för ett tag sedan en bukett för 1000:-
    så det var jätteolika..:)

Svar på tråden Vad kostar en brudbukett?