Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

RonnysNina skrev 2009-09-17 07:56:46 följande:
    Katja B: Ett tips: Släng i lite lagerblad och krydpeppar istället för bara salt i laken till tjälknölen så blir det mycket mer smak.
    Jag brukar också krydda saltlaken när jag gör tjälknöl på älg. En favoritkombo är faktiskt enbär och rosmarin, det blir en väldigt fin skogsmak då!

Angående budget så är jag helt övertygad om att det går att fixa en kul fest för både släkt och vänner utan att spendera mer än 20000, och jag tror att tricket är att bestämma från början vad man vill lägga krutet på. Själv skulle jag nog satsa på att lägga en del pengar på mat och dryck, men satsa på lyxiga råvaror och göra mycket själv.

Jag tror att det spenderas mycket onödiga slantar på detaljer, som kanske inte betyder så mycket i längden.

En annan grej jag funderat lite på är vad som egentligen känns lyxigt för gästerna?
    Om man är på en superflott restaurang men bara får två glas vin till maten så kanske det känns snålare än om man skull äta en hemlagad buffé och man får ta hur mycket vin man vill ur flaskorna på bordet?
    Jag var iaf på ett sånt bröllop i somras. Det var helt underbart god hemlagad mat, och det kändes verkligen lyxigt att få äta och dricka tills magen sa stopp!

Där är ju alla olika, men min bekantskapskrets är inte så fisförnäm iaf!
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här