• CeKe

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Gillar den här tråden =)

Vi kommer få hjälp med en hel massa saker - en kompis ska göra maten, mamma tårtan, kusin som är frisör och sminkös, en sömmerska som ska sy och inte vill ha nåt för det (!), en tärna som vill fota, folk som vill sjunga, en kille som ställer upp gratis som DJ och jaa... tror vi har folk till allt utom brudbuketten som jag funderar på att binda själv av antingen rosor eller ängsblommor (gifter oss i juli).

Ni andra som får en massa hjälp med saker, hur tackar ni alla som hjälpt till?? Hur mycket betalar ni dem för de olika sakerna eller på vilka andra sätt tackar ni dem som inte vill ha nåt betalt? Jag vet ju hur mkt jobb det med att t.ex. göra mat till 100 personer och jag kan bara inte låta en kompis slita utan att få nåt för det!!

och en fråga till.. ni som tar kuvertavgift, hur räknar ni ut hur mycket ni ska be om? Slår ni ut kostnaden för hela kalaset på alla (då menar jag alla kostnader för bröllopet), eller bara kostnader för lokal, mat och dryck?? Vi är nämligen i valet o kvalet mellan att önska oss pengar och be om kuvertavgift...

• CeKe

Jag är rädd för att just ringarna kommer att springa iväg kostnadsmässgt för oss. från början ville min sambo inte ha någon till ring, men sen såg han den som jag har i mitt galleri och vi är rätt inställda på att göra varsin sådan, fast utan stenar. Det kostar ju dock en del med vitt guld, som ju i alla fall jag måste ha då jag också har allergi och inte kan ha silver... Men vi kommer att designa den lite själv och be en guldsmed göra dem åt oss, om vi nu inte kommer på andra tankar!

• CeKe

Kolla prickiform!

Blivandefrueriksson skrev 2009-10-04 16:13:40 följande:
    Idag har vi varit och kollat på lokalen, tror det blir jätte bra. Finns 2 matsalar en mindre och större. Så i den stora kommer vi duka upp för sittning, i den lite mindre kommer buffén stå uppdukad och senare blir det dansgolv där inne. Fanns många toaletter så det behövdes inte oroas för. Vek ett prov kort idag och det vart jätte bra, så någon som vet en bra sida att hitta stämplar på förutom panduro? Hittade ingen som jag ville ha där inne.
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här