Inlägg från: chokladmonstret |Visa alla inlägg
  • chokladmonstret

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Hej hoppar in här jag å=). Hur skönt som helst att se att det är fler som inte lägger ner hur mycket pengar som helst, jag tycker inte det är så jätte viktigt när man är en familj med två barn (pengar behövs ju till annat).
    Vad notan kommer sluta på vet jag inte alls men det jag har räknat ut så ligger det på runt 15000kr men jag har lite dåligt minne så har garanterat missat massor så jag räknar med att det går på ca 20000kr lika så bra.

Vi kommer gifta oss några hundra meter från stugan i ett lusthus, å vi ska få låna ett stort partytält vi slår upp vid stugan där vi ska ha middagen mm.
    Så det blir ingen lokalkostnad där.
    Kläningen kommer kosta 1700kr och kläder till sambon och barnen ska jag sy själv så där kommer det kosta med tyg bara så räknar runt 1000 lappen.
    Jag känner en tjej som har catringfirma och hon har lovat oss ett bra pris som jag inte vet än vad det slutar på,
    Fotograf känner vi en och han tar 500kr,
    Häst lånar vi av en kompis så där betalar vi bensinkostnad,
    En kille kommer och hjälper mig med frisyren men har inte fått nå prisförslag än,
    Sen har jag turen att en kompis ska gifta sig någon månad före mig så vi ska dela på mycket som båda behöver som dukar ljustakar mm
    Alkoholen beställer vi av en vi känner som handlar från tyskland rätt ofta.
    Blommor och smink fixar jag själv.
    Vigselringen kostar 2400kr
    Ja det finns ju mycket småkostnader som ja inte tar här men det känns iaf som vi kommer komma rätt billigt undan.

Jätte bra med den här tråden då kan man kanske få lite ideer om vad man kan göra för att dra ner på kostnader.

• chokladmonstret

Vi kommer köra på maxi tårta om inte catring tjejen ger mig ett bra pris.
    Vi kommer bjuda 46 personer men man vet ju inte riktigt hur många som kommer av dom.
    Har iaf räknat ut att tårtorna från maxi kommer kosta 600kr tror jag räknade det på 40 pers.

En fråga?? hur långt innan ska man ha som sista svarsdatum på vilka som ska komma??
    Jag tänkte skicka ut inbjudningarna redan i november fast vi gifter oss 26 juni men det är just för att det är midsommarheljen och många planerar den i lång tid i förväg.

• chokladmonstret

oki aa det är nog rätt vanligt =)

• chokladmonstret
    KatjaB skrev 2009-09-25 23:26:25 följande:
    låter ju jättebra med maten, kommer nog bli bra vad ni än gör.. så kör på det ni själva är sugna på vi har köpt förlovningsringar nu, vi var ju inte förlovade förrän när jag friade, så ringarna kom idag. Köpte via nätet titanringar från titanringar.comÄr hur nöjd som helst. Min sambo vill inte ha mer än en ring, så hans är bredare och så ska vi fatta in en liten blå sten på insidan på bådas ringar, och så får han ju en gravyr till med datumet för bröllopet förstås. jag ska ha en till titanring med en rad briljanter. Har inte helt bestämt om de ska vara små och då lite fler, eller något större och färre.
    Vad kul med fler som kör på titan.
    Jag skulle beställa våra förlovningsringar just på den sidan och dom skulle kosta ca 2300 kr för oss men sen var jag in på guldfynd och där hitta jag likadana ringar men att vi fick betala 943 totalt för båda, gissa om man blev glad och vi är jätte nöjda med dom.
    Men tuvär så hade dom inte så stort utbud på guldfynd så min vigselring ska jag beställa på titanringar.se jag vill ju ha ganska enkelt så hade tänkt mig en matt ring med en blå briljant.
    Dom har rätt lång leveranstid skriver dom på sidan, tog det så lång tid innan man fick dom eller gick det fortare????
  • chokladmonstret

Hejhej nu är man hemkommen från stugan där jag och min kompis har tillbringat hela helgen utan barn och bara pysslat till bröllopet=). Har gjort alla inbjudningskort färdigt och så har vi frostat glas som ska bli till värmeljusen, dom blev riktigt fina.
    Sen har vi planerat lite mer vad som kommer hända under bröllopsdagen.
    Jag tycker det är väldigt roligt med lekar och tävlingar så ska få in lite sånt på schemat.
    Det är verkligen huuuuuur mycket som helst att tänka på, man är så rädd att missa något.

• chokladmonstret
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-04 20:49:18 följande:
    chokladmonstret hur har du frostat glas? Ceke de hade en del där. tack
    Det fanns en färg på panduro som vi köpte och den dutta vi på glaset med en lite svamp som också finns där.
  • chokladmonstret
    Bluebride skrev 2009-10-05 19:22:54 följande:
    någon som vet var man kan hitta billiga engångs champagneglas?
    Willys hade rätt billiga tyckte jag
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här