Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
Hej hoppar in här jag å=). Hur skönt som helst att se att det är fler som inte lägger ner hur mycket pengar som helst, jag tycker inte det är så jätte viktigt när man är en familj med två barn (pengar behövs ju till annat).
Vad notan kommer sluta på vet jag inte alls men det jag har räknat ut så ligger det på runt 15000kr men jag har lite dåligt minne så har garanterat missat massor så jag räknar med att det går på ca 20000kr lika så bra.
Vi kommer gifta oss några hundra meter från stugan i ett lusthus, å vi ska få låna ett stort partytält vi slår upp vid stugan där vi ska ha middagen mm.
Så det blir ingen lokalkostnad där.
Kläningen kommer kosta 1700kr och kläder till sambon och barnen ska jag sy själv så där kommer det kosta med tyg bara så räknar runt 1000 lappen.
Jag känner en tjej som har catringfirma och hon har lovat oss ett bra pris som jag inte vet än vad det slutar på,
Fotograf känner vi en och han tar 500kr,
Häst lånar vi av en kompis så där betalar vi bensinkostnad,
En kille kommer och hjälper mig med frisyren men har inte fått nå prisförslag än,
Sen har jag turen att en kompis ska gifta sig någon månad före mig så vi ska dela på mycket som båda behöver som dukar ljustakar mm
Alkoholen beställer vi av en vi känner som handlar från tyskland rätt ofta.
Blommor och smink fixar jag själv.
Vigselringen kostar 2400kr
Ja det finns ju mycket småkostnader som ja inte tar här men det känns iaf som vi kommer komma rätt billigt undan.
Jätte bra med den här tråden då kan man kanske få lite ideer om vad man kan göra för att dra ner på kostnader.