Inlägg från: LindaochStefan |Visa alla inlägg
  • LindaochStefan

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här hoppar jag också in!

Vi har inte direkt satt någon budget, men inte mer än 20000 och då tänker vi ändå ta kuvertavgift... Vi har ändå varit tillsammans i 10 år och har allt, så istället för en massa presenter får de ge oss festen i bröllopspresent. Kuvertavgift är väldigt vanligt här uppe i Norrland!

Allt kostar ändå, så man får försöka spara in på allt som bara går. Tror vi alla kommer att få en helt underbar bröllopsdag trots att vi inte lägger ut en förmögenhet.

• LindaochStefan

Vår granne kommer att göra våran tårta. Ska börja provbaka och provsmaka nu i oktober. Det finns ju så många varianter att välja på...Kommer förmodligen ha några olika tårtor, just med tanke på att alla inte gillar marsipan eller inte tål. Men vi får se, allt beror ju på vad som blir godast.

Har ni någon favoritfyllning, om man nu ska göra något med mousse?

• LindaochStefan

Jag skulle också vilja laga maten själv att bjuda på, men det är min m2b som tycker att vi ska ta catering och kuvertavgift.

Är en person som gärna vill ha kontroll över det mesta och mat älskar jag att laga. Ska bearbeta här hemma, men som det ser ut nu så lutar det åt kuvertavgift iallafall.

Vi kommer att spara in på mycket, då jag har många runt omkring som är frisörer, make-up artister, nagelförlängare...Men visst vill jag ändå ge något tillbaka. Den största utgiften blir ringarna då vi även måsta köpa nya förlovningsringar. Efter andra graviditeten så tål jag inte rött guld, men vitt går bra. Har inte haft ringen på mig mer än 1 dag, sen kommer blåsorna och kliandet. Tråkigt!

Hur gör ni med ringar? Köper via nätet eller i butik? Vad blir egentligen billigast?

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här