Inlägg från: Nyårsdagen2011 |Visa alla inlägg
  • Nyårsdagen2011

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

jätte bra tråd! jag såg den först nu. vi ska ha prick 20 000 tänkte jag.

10 000 är catering

och 10 000 är resten = kläder, ringar, blommor, kort

kläder räknar jag 3000 var på

och de resterande 4000 är 3500 för min ring

blommor och kort har en 500 var att samsas.

ungefär så. ska inte ha nån bukett. ska få min mormors myrtenkrona klädd.

------------

ett sätt att hålla budget är att redan nu börja ge saker i jul och födelsedagspresent till varandra som behövs till bröllopet. tex presentkort hos florist i julklapp? skor åt sambon i födelsedagsrpresent? önska sig vita underkläder i julklapp? etc.

vi ska köpa våra biljetter till maldiverna redan nu i mars. de är som billigast 10 mån innan har jag hört.

• Nyårsdagen2011

det är mormors krona. men ja det blir nog dyrt att klä den har jag förstått. har redan en florist så jag ska fråga henne vad det kostar. jag får dra ner någon annanstans, tex ingen bukett osv.

KatjaB skrev 2009-09-26 18:48:51 följande:
    får du myrkenkronan billigt då? Det tar ju ett antal timmar att klä en myrtenkrona så jag har fått för mig att det kostar därefter, men jag kanske har fel. Fint är det iallafall med myrtenrkrona
  • Nyårsdagen2011

klart du kan få en fin för 600.

Tausen skrev 2009-09-28 15:52:23 följande:
    Jag satt och gjorde budget...men vad tusan kostar en bukett då? Frågade runt lite på stan och det lär på dem som att man var tvungen att lägga 1000kronor minnst. Jag har nu budgeterat 650:- (tycker jag är jätte mycket för en blombukett) Hur mycket skall ni lägga och vad får ni för det?
  • Nyårsdagen2011

ja jag har ju bränt halva 20 tusen budgeten på min 10 tusen ring så nu är det lite knapert. :) men det gör bara utmaningen desto roligare! jag SKA klara det. bål verkar inte så dumt till välkomstdrink. sen blir det ju "dryck medtages". respekterar helt att inte vilja ha alkohol, men jag tror vi vill ha lite sådär vanlig feststämning. hans släkt är ju ändå finnar ;)

• Nyårsdagen2011

haha, alla billiga skor i världen lär inte hjälpa en återstående bröllopsbudget på 5000 :)blir det knytis? nu blev jag lite kaxig som har 10 000 kvar - jag kan slå på stort jag. ;)

Luring skrev 2009-10-07 00:15:44 följande:
    ...och vi har bränt närmare 15 på våra tre ringar. *host* Men jag köpte väldigt billiga skor på blocket nyss. Endast 250:- (De jag köpte i söndags för 150 måste jag göra mig av med, det går inte att gå i dem och de gnekar. Ingen hit i en kyrka med ååång altargång)
  • Nyårsdagen2011

åh jäklar vilka kap!! du har rätt att vara kaxig. hoppas jag kommer lika bra undan. nu har jag börjat boka band också för några tusen... ja suck. men "dryck medtages" spar en del. jag vill ha en klänning för 500.

Luring skrev 2009-10-07 10:28:18 följande:
    Tihii - då är jag lite kaxig jag med: Brudklänning köpt på halva reapriset för 750:-Brudbukett + corsage 690:-Smink 370:-Brudgummens kostym 2 200:-Mamma betalar cateringen för 20 pers (strax över 3000 och pappa tårtan (640 Syrran betalar brudhåret bara för att hon så gärna ville vara med och titta (990:- hos en duktig lärling)Lokalen lånar vi gratis Har alltså cirkus en tusing kvar att lägga på underkläderna men då jag fick barn för 4 veckor sedan vill jag inte köpa dem ännu, vill bli liiiite mer fit först. Check!
  • Nyårsdagen2011

jag undrar om ida skrev fel på år och månader?

min 10 000 budget alltså:

1000 kostar nu tydligen församlingsgården med dukar(!) bokad
    2000 lär bandet kosta (har några på gång som är 2 pers)

5000 kvar till mat för 60 pers (svampsoppa, lax & rotsaker, tårta)

2000 hår/krona/smink

kläder räknar jag inte med för de önskar vi oss i jul/födelsedagspresenter av våra föräldrar. dryck medtages själva. inbjudningar och tack blir e-mail. dekorerar med massa fint pynt jag redan har och tallgrenar osv.

• Nyårsdagen2011

åh grattis!!

Bluebride skrev 2009-10-09 17:30:04 följande:
    i slutet på månaden kommer jag kunna betala min ring
  • Nyårsdagen2011

jag ska hämta ut min ring nästa fredag - om en vecka.
    och, hör och häpna - jag ska börja använda den med detsamma. så det så. den är för fin för att ligga i en ask och jag är redan gift i hjärtat.
    man måste ju vänja sig långsamt. :)

• Nyårsdagen2011

ja jag med kommer inte ta av den från att jag hämtar ut den he he.

Bluebride skrev 2009-10-10 09:03:05 följande:
    tack, jag längtar
  • Nyårsdagen2011

aha låter fint. hon som ska servera åt oss tyckte vi skulle ha blå löpare med vitt och silver pynt på.

Tausen skrev 2009-10-10 12:13:29 följande:
    Iadg fick jag mina löpare som jag köpte via BT, de var fina, Kommer nog bi jätte snyggt på borden.Vann ett bud på tradera på en söt tiara också. En bra dag :D
  • Nyårsdagen2011

åh låter fint. kanske gör nåt liknande.

Tausen skrev 2009-10-10 14:32:22 följande:
    Vi kommer köra på vita heldukar med gröna löpare med vitt och silver pynt på + vita vaser med en vit blomma i varje....tror jag nu iaf
  • Nyårsdagen2011

haha. ja. med min ring för 10 och om man räknar med resan som ja, usch nu skäms jag men vi ska vill maldiverna för 20 000 var, så är vi uppe i 50 redan. utan festen eller kläder etc! skäms. men jag brukar inte räkna in resan i priset...

Frulle skrev 2009-10-10 23:15:58 följande:
    Tror vi landade på ca 75.000 ist..
  • Nyårsdagen2011

he he. usch, tur att man inte är finansminister, det här blir ju bara värre och värre... jag kan ju inte heller räkna med min ring för 10, det blir ju löjligt att tro att vi ska ha 60 gäster på 3 rätters och fest med band för 10 000?

Fru Indosaurie skrev 2009-10-11 10:35:49 följande:

Jag skulle inte heller räkna resan i budgeten, för den är ju utöver bröllopet Mina ringar vet jag inte om jag ska räkna heller *harkel*
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här