• Trollia

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Bluebride skrev 2009-09-28 15:58:30 följande:
    bara ordet bröllop är att priserna skjuter i höjden, är väl därför jag satsar på en oäkta, hur dålig eller bra andra tycker, det är mitt val och jag har fått brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsager för 509Kr med frakt.
    Med frakt vart beställer du då?
  • Trollia
    Bluebride skrev 2009-09-29 21:02:02 följande:
    av en tjej på ebay i USA, fick min skräddarsydd för att få mitt färgtema. Hon heter Joy ochär jättetrevlig
    Ok, man kanske ska kika på mer grejer därifrån har ju beställt klänningen från ebay nu iaf.Hur blev det med tullen när du fick hem grejerna eller har du inte fått hem det ännu?
  • Trollia
    Bluebride skrev 2009-09-30 10:23:20 följande:
    Joy skriver ett lägre värde på paketet och då blir det ingen tullavgift Jag kan ta fram henne på ebay om du vill. Om hon har något ute nu, hon jobbar ju just nu. Hon är skolbusschafför
    Ok, ja säljaren som jag köpt o beställt min klänning av via ebay är från Kina och ska kryssa i värde ca 10 dollar tyckte jag han skrev, då borde väl det inte bli någon tullavgift?
  • Trollia
    Bluebride skrev 2009-10-07 19:32:33 följande:
    Hmmm verkar som bestmannen också vill dra sig ur, fattar inte vad som händer
    Vad tråkigt..vi har inte bestämt om vi ska ha någon brudtärna/ best man ännu..vet inte riktigt vem jag ska fråga..kan man be någon man känt endast sedan typ januari/februari om att vara brudtärna?Kanske blir för mkt för en så kort bekantskap men jag känner att jag inte har nån närmre vän just nu iaf..men men hoppas det löser sig för dig iaf o att du får nån förklaring till varför!
  • Trollia

Då har vi idag tittat på en lokal, kostar 700 för att hyra fred-sönd för bröllop, känns helt ok o det finns både kök, scen och toaletter, samt handikappvänligt..ja tror det kanske blir den lokalen..fick ju tänka om lite med lokal då den första troligtvis skulle ha egna aktiviteter hela sommaren...trist men detta är ju helt överkomligt med priset iaf!

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här