• Tausen

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Hänger på i denna tråd också :)
    Vi kommer inte lyckas få ihop mer än 20 000 så vi måste hamna under. Kommer dock ha ca 70 gäster och middag så vi har inte lyckas räkna ut hur det ska vara möjligt än..men det blir väl till att fixa mycket själva och ta hjälpa av alla vi känner..och hellst även dem vi inte känner. (Har dock inte räknat med ringarna i den budgeten)
    Vi tänkte nog också önska bidrag till resa i present eller om vi måste bidrag till kalaset...men det vill vi hellst undvika.

Min bekantskapskrets är inte heller så fisförnäma. De är nog nöjda om det serveras mat och är fint dukat helt enkelt. dessutom är det våran dag inte deras så om det inte duger för dem så kan de allt stanna hemma :)

• Tausen

eh....vi vet inte ens hur vi ska få ihop pengarna än..och "bara" 8 månader kvar. I helgen gick dessutom tvn sönder :( Ge mig ett jobb någon!!!
    Har 2000:- på sparkontot just nu och det enda vi köpt är min mans kläder(nästan allt)

• Tausen

Ja vi kollade budget idag..blir till att kapa ännu mer.
    Är svårt att hålla nere summan

• Tausen

Hur skall ni göra med tårta? Den är ju jättedyr, men jag hinner ju inte baka tårta till 80 pers...

• Tausen

Tack för tipset, men min man fullkomligt hatar marsipan :(

KatjaB skrev 2009-09-24 18:33:02 följande:
    jag vet.. tårtan kostar ju en slant, men då vi ska göra typ allt själva så kommer vi köpa tårtan iallafall. Och vi kommer ha en klassisk i våningar MEN om man vill komma undan billigare säljer ica maxi tårtor med vit marsipan och en enkel marsipanros på toppen, dessa finns i 2 eller 3 storlekar. Såna kan man ju beställa innan och sen ställa ut på olika höjder på bordet. DÅ kan ni ha den minsta storleken som brudpars-tårtan
  • Tausen

Hur många kommer till er då. Räknade ni en tårtbit per pers eller räknade ni på färre?
    Vi komme också skicka ut inbjudningarna snart. Vi tänkte ha 2 månader innan. Vi resonerade som så: de som VILL komma fixar så de kan komma och kan svara 2 månader innan och de som det inte är så viktigt för får väl svara nej om de inte vet än då.

chokladmonstret skrev 2009-09-24 21:26:46 följande:
    Vi kommer köra på maxi tårta om inte catring tjejen ger mig ett bra pris.Vi kommer bjuda 46 personer men man vet ju inte riktigt hur många som kommer av dom.Har iaf räknat ut att tårtorna från maxi kommer kosta 600kr tror jag räknade det på 40 pers.En fråga?? hur långt innan ska man ha som sista svarsdatum på vilka som ska komma??Jag tänkte skicka ut inbjudningarna redan i november fast vi gifter oss 26 juni men det är just för att det är midsommarheljen och många planerar den i lång tid i förväg.
  • Tausen

Härligt du kan få laga åt oss med :)
    Jag tänkte svara fläskfilen, men om ni bjöd på den sist så tycker jag nog änd laxen är roligare.

flassan skrev 2009-09-25 09:13:28 följande:
    Och sen är jag rätt grym på mat med Gick en kockutb för ett gäng år sen och lagar mycket mat...
  • Tausen

Jag satt och gjorde budget...men vad tusan kostar en bukett då? Frågade runt lite på stan och det lär på dem som att man var tvungen att lägga 1000kronor minnst. Jag har nu budgeterat 650:- (tycker jag är jätte mycket för en blombukett) Hur mycket skall ni lägga och vad får ni för det?

• Tausen

Jag funderade först på att göra själv..men känner att det börjar bli lite för mycket som hamnat på det kontot, ska ju ha tid också. Jag vill absolut inte lägga mer än 650:- (kanske till och med kör på 500 så får det väl bli vad det blir då.

• Tausen

Vi funderade först på ängsblommor, men i mitten av Sverige har det nog inte kommit så mycket blommor i juni. Nästa tanke var björkris, men det gick inte för några var allergiska. Sen tänkte jag vita tulpaner men de finns tydligen inte heller i juni....Nån som har nåt förslag(mina är slut) Vi ska ha vitt, grönt och silver som färgtema.

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här