• lexiwed

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Vad kul att tårtan är avprickad!! Jag ammar också och vill ha någon sorts bustier som håller boobsen på plats!
    Har en jättefin Nixa klänning som ska läggas in (förhoppningsvis) i mitten på november och då bör underkläderna var inköpta. Såg att dom hade en fin som gick ner lite över revbenen på Lindex, vet dock inte vilka storlekar den finns i. Ska kolla i veckan tänkte jag!!

Luring skrev 2009-10-05 12:56:52 följande:
    Sådär! Då har jag bockat av ytterligare ett par poster. Köpte de sista paret i hela stan av pumps i cremevitt, visserligen är det en öppen tå men skit samma - alternativet hade varit mörkare skor och det vill jag bara jag inte. Brudskor är över min budget så det fick bli dessa. Perfekt i färg till klänningen också och ingen kommer ju se dem ändå eftersom klänningen går ner till golvet. Har en idé om att ev sätta en sidenros/rosett i klänningens tyg som täcker peeptoehålet men det är två månader kvar så vi får se.Tårtan bokad! Det blir en vit prinsesstårta i två våningar med hallon och chokladfyllning med röda marsipanrosor och gröna blad på samt ett miniatyrbrudpar i kristyr på toppen. 644:- för 17 bitar kändes som att det sved lite i budgeten men jag tänkte ändå att det var värt det. Hann sen bara lägga på luren så ringde pappa, som hade hört att mamma skulle stå för maten (De är skilda) och att det minsta han då kunde få göra var att stå för tårtan. Tihii. Ljuslyktor och övriga bordsdekorationer visade sig finnas att låna på cateringfirman helt gratis så den punkten bockar jag av direkt.Återstår att fixa:Underkläder - ammar så en bustier/korsett med kapacitet för mina boobs i den axelbandslösa brudklänningen kommer att kosta lite men med tanke på ovanstående tårtaffär kommer den att få lova göra det! Strumpeband
  • lexiwed
    Luring skrev 2009-10-05 23:14:27 följande:
    Jag har också datum för inläggning av klänningen i november. Hur gammal är din bebis? Min är 4 veckor så jag hoppas kunna bli rätt mkt mindre innan det är dags. Massa barnvagnspromenader blir det... Sitter och kollar lite på olika underklädessiter men det lutar åt en tur till triumphbutiken om några veckor. Alternativt om jag hittar en biilligare på nätet som jag provat i butiken och vet sitter bra.
    Bebisen är tre och en halv månad och tycker mycket om att äta, så en del har redan försvunnit. Hoppas kunna få bort lite till med barnvagnsrundor upp och ner i backarna
    Magen är ju fortfarande mjuk och oformlig eller lös som brudklänningstanten sa .
    Var på Triumph och provade deras torsletter eller vad det nu heter i veckan. Satt så där! Dom var ganska korta i modellen så om man har lite midja och höfter så kommer det liksom ut under den..... Inte jättesnyggt. Dom hade en cremefärgad som var bättre än den vita, men jag letar vidare tror jag! Bara två månade kvar för oss nu......!
  • lexiwed

Vi ska gifta oss 5 december och ha festen hemma. Blir 26 personer varav 5 barn. Ska ha tre stycken "öar" med två 1,20 bord på varje så det får plats 8 runt varje bord. Kommer lägga lite extra på att duka fint och ha fina dekorationer. Kommer bli jättemysigt och festligt. Tror inte att det kommer bli som en vanlig bjudning hemma, eftersom vi ska ha festhäften och toastpar som styr upp det hela. Kommer dansa brudvals också!
    Vår budget är också tight, men vi valde att ha det hemma främst för att det inte finns någon liten lokal som blir mysig om man bara är runt 20 personer. Alternativet hade varit restaurang men lite svårt att få till i julbordstider!

vi är tre skrev 2009-11-03 11:46:41 följande:

sambon funterar på att bara bjuda familjen och ha fetsen hemma. långbord i vardagsrummet(vid bra väder ute). har små barn som kommer vara med och kan bara gå och lägga sig och ingen behöver missa festen. vad tror ni om de?? billigare kan de ju inte bli men de är lite tråkit också. lite som man brukar ha när någon hälsar på.själv kan jag tänka mig hemma fast då i tält, men vill gärna bjuda några vänner men då blir väll dem som inte blir bjuden "sura".
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här