• cape79

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Vi gifter oss Augusti 2010 i Stockholm, vigsel kommer att vara borgligt med 50 gäster .
    Här är vår tillfälliga budget som säkert kommer att spricka men ska försöka hålla mig till 20000 kr .
    Klänningen är inte med i budget eftersom min mor skall köpa den åt mig det blir hennes bröllopspresent till mig.

Här är en budget för ett bröllop med 50 gäster som ni kan utgå ifrån.
    Barnens kläder 1500
    Vigselring 1800 köpta utomlands (semester)
    Tårta 756 Ica Maxi(vanliga tårtor 4st)
    Inbjudningskort 390 köpta i utomlands (semester)
    Festlokal 1500 scoutstuga
    Gästbok 300
    champagneglas 325 ikea
    Dekor 500
    Personalkostnad 500 städ 2 tim
    Personalkostnad 2400 servering
    Fotograf 0 kompis kommer att fota oss
    Musik 0 datorn,lånat förstärkare mm
    Kaffe 100
    tre rätters 3200 Lagar själv
    Läsk 800 50 2 liter flaska
    Bartillbehör 500 platsglas mm
    Bubbel 420 Chapel Hill Sparkling 10st
    öl i baren 1000
    Sprit i baren 2000
    vin till maten 743 blue nun+chilevin
    Totalt 18743

Hoppas att jag inte har glömt nåt men så här ser det ut för oss ; ) för tillfället

• cape79

Ojdå ledsen Majsan801, där blev det fel : ( så går det när man klipper och klistrar .
    Vi kommer att köpa Chapel Hill Sparkling från Unger . Bubbel har rekommenderat av flera mat&vin sidor och dess smak passar oss.
    Bubbel kommer att kosta 56 kr st dvs 560 kr för 10 st flaskor och kommer att köpa i systembolaget.

Själv anser jag att det är billigare att ha tre rätters middag än buffe , jag kör mitt eget race i maten och väljer det mat som jag & min blivande man vill äta eftersom det är våran dag.
    Blivit en riktigt bridezilla i det aspekt.

Eftersom jag är mammaledig just nu så gör jag dekorationerna och fyndar ex juldekoration , rekommenderar detta till dom som har valt glitter eller glamoursom tema, det gäller att passa på och fynda med högtiderna.
    När alla hjärtansdag är framme ska jag fynda med massor av hjärter

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här