• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • KatjaB

chokladmonstret: vad bra att ni hittade så billiga, ja de lägger ju på 320 kr för den blanka ytan så då blir det ju lite extra förstås. Tror inte att många med tiluxringar gör det.
    Jag ville ha en sten i min ring, och blev helt förälskad i "between" som jag har som förlovningsring. Kollade runt vad andra skulle ha för samma ring ifall man gjorde en specialbeställning och då blev det ingen skillnad i pris.

Ja, de hade ju semesterstängt i somras när vi beställde, så det stod att ringen skulle komma ungefär den 15 september. Den kom prick på dagen de sagt, så även fast väntan var lång så höll de vad de lovat.

nyårsdagen: jo, jag vet en tjej som är florist som hade en myrtenkrona själv.. tog 4 timmar att göra den, så jag kan tänka mig att själva arbetskostnaden blir hög. En myrten kostar ju inte så mycket.. 150 kr kanske?
    Men det är verkligen jättefint, klurade lite på det också men ville ha en frisyr som passar mycket bättre med hårkam så det blir ingen krona

• Tausen

Jag satt och gjorde budget...men vad tusan kostar en bukett då? Frågade runt lite på stan och det lär på dem som att man var tvungen att lägga 1000kronor minnst. Jag har nu budgeterat 650:- (tycker jag är jätte mycket för en blombukett) Hur mycket skall ni lägga och vad får ni för det?

• Bluebride

bara ordet bröllop är att priserna skjuter i höjden, är väl därför jag satsar på en oäkta, hur dålig eller bra andra tycker, det är mitt val och jag har fått brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsager för 509Kr med frakt.

• Nyårsdagen2011

klart du kan få en fin för 600.

Tausen skrev 2009-09-28 15:52:23 följande:
    Jag satt och gjorde budget...men vad tusan kostar en bukett då? Frågade runt lite på stan och det lär på dem som att man var tvungen att lägga 1000kronor minnst. Jag har nu budgeterat 650:- (tycker jag är jätte mycket för en blombukett) Hur mycket skall ni lägga och vad får ni för det?
  • nano86
    Tausen skrev 2009-09-28 15:52:23 följande:
    Jag -tror- att jag kommer lägga runt 300 på bukett och köper den dan innan/samma dag. Det får lixom bli vad det blir för dom pengarna, är väldigt okräsen så länge det inte skär sig med min klänning som ska vara i typ plommonlila Vill inte ha nån stor bukett heller.
  • Bluebride

en vit och mörklila bukett då kanske?

nano86 skrev 2009-09-28 17:58:38 följande:
    Jag -tror- att jag kommer lägga runt 300 på bukett och köper den dan innan/samma dag. Det får lixom bli vad det blir för dom pengarna, är väldigt okräsen så länge det inte skär sig med min klänning som ska vara i typ plommonlila Vill inte ha nån stor bukett heller.
  • pandis81

jag kommer att köpa styckblommor och binda dom själv. Sen kommer jag bara att beställa corsagen färdig.
    och dom brukar ju ligga runt 60-100 kr styck beroende på vart man köper dom.
    Men styck blommor och binda själv blir ju billigare än att köpa färdigbunden. Så jag har köpt lite tillbehör som jag kommer att ha.

så tror jag att vi kommer att få ner kostnaderna,
    tänkte ju först köpa färska blommor till dekorationen men tänkte sen att när ska man ha tid att lägga ut dom så att dom håller sig fina till festen..
    så igår när vi var runt och kollade lite och uträttade lite ärenden i shoppingcentrat så hittade jag jättefina konstgjorda blommor som vi kommer att använda i stället och kan lägga dit kvällen innan så att dekorationen är klar helt.
    SÅ det är jag väldigt glad över och dom kostade 11 kr styck så det blev också billigare.

• KatjaB

allt beror ju på vad man vill ha för blommor, jag kommer ju göra min bukett själv, så arbetskostnad tillkommer inte, men däremot så bara "måste" jag ha rosen vendela, rosen sweet avanlance, vita brudorkideér och lammöra. Plus dekorationer.
    Så för mig är det inte det viktigaste att hålla sig till en summa, utan just blommorna i sig är viktigast, vilket också såklart kan göra att priset kan vara dyrt beroende på vad de kostar i inköp.
    Men om man inte är petig med exakt vad det ska vara i så behövr det inte bli så dyrt

• nano86
    Bluebride skrev 2009-09-28 18:06:21 följande:
    en vit och mörklila bukett då kanske?
    Kanske Vill gjärna ha en liten som går helt i vitt, eller nästan helt i vitt men finns det fina lila blommor då så varför inte....
  • Tausen

Jag funderade först på att göra själv..men känner att det börjar bli lite för mycket som hamnat på det kontot, ska ju ha tid också. Jag vill absolut inte lägga mer än 650:- (kanske till och med kör på 500 så får det väl bli vad det blir då.

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här