• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Blivandefrueriksson

megi vi får tipsa varann och hålla utkik..

• KatjaB

vi har ju turen att ha champagneglas i lokalen, men vet också många som köpt på ikea för 1 kr styck.

Åh, jag känner mig som värsta bridezillan som ska ha järnkoll på allt, men vi har en vän som är duktig på att fota som lovat att han ska fota oss. Men han är typen som kan avboka i sista stund och så, och även fast jag nu ändå tror att han inte gör nåt sånt iför ett bröllop (han är ju ingen idiot) så blir jag lite nervös över att stå utan fotograf en eller två veckor innan bröllopet.
    Har en före detta granne som är fotograf till yrket och vet att vi får kompispris på en fotograrfering om vi vill, 2000 kr inkl. foton.
    Men nu har vi ju frågat min vän, och jag vill ju att han gärna fotar oss.. samtidigt vill man ju gärna känna sig helt lugn med att han faktiskt inte ändrar sig rätt vad det är och åker till turkiet just då, eller nåt liknande

• Luring
    lexiwed skrev 2009-10-05 20:42:50 följande:
    Vad kul att tårtan är avprickad!! Jag ammar också och vill ha någon sorts bustier som håller boobsen på plats! Har en jättefin Nixa klänning som ska läggas in (förhoppningsvis) i mitten på november och då bör underkläderna var inköpta. Såg att dom hade en fin som gick ner lite över revbenen på Lindex, vet dock inte vilka storlekar den finns i. Ska kolla i veckan tänkte jag!!
    Jag har också datum för inläggning av klänningen i november. Hur gammal är din bebis? Min är 4 veckor så jag hoppas kunna bli rätt mkt mindre innan det är dags. Massa barnvagnspromenader blir det... Sitter och kollar lite på olika underklädessiter men det lutar åt en tur till triumphbutiken om några veckor. Alternativt om jag hittar en biilligare på nätet som jag provat i butiken och vet sitter bra.

På tal om champagneglas så är det som många säger billigt både på IKEA och ÖB. Har också sett annonaser på Blocket tidigare men då ska man iofs ha en väldig tur att de finns i samma stad.
  • lexiwed
    Luring skrev 2009-10-05 23:14:27 följande:
    Jag har också datum för inläggning av klänningen i november. Hur gammal är din bebis? Min är 4 veckor så jag hoppas kunna bli rätt mkt mindre innan det är dags. Massa barnvagnspromenader blir det... Sitter och kollar lite på olika underklädessiter men det lutar åt en tur till triumphbutiken om några veckor. Alternativt om jag hittar en biilligare på nätet som jag provat i butiken och vet sitter bra.
    Bebisen är tre och en halv månad och tycker mycket om att äta, så en del har redan försvunnit. Hoppas kunna få bort lite till med barnvagnsrundor upp och ner i backarna
    Magen är ju fortfarande mjuk och oformlig eller lös som brudklänningstanten sa .
    Var på Triumph och provade deras torsletter eller vad det nu heter i veckan. Satt så där! Dom var ganska korta i modellen så om man har lite midja och höfter så kommer det liksom ut under den..... Inte jättesnyggt. Dom hade en cremefärgad som var bättre än den vita, men jag letar vidare tror jag! Bara två månade kvar för oss nu......!
  • Blivandefrueriksson

Luring kollade på blocket men fanns inget just nu, kollade på hela sverige. Men jag håller ögona öppna för 1 kr st.
    Ev ska vi kolla på en till lokal som sambon är sugen på, jag vet inte om det skulel funka men han vill att vi ska kolla på den ialla fall och får väll göra det då

• Blivandefrueriksson

Åh då va det fixat, behöver inte kolla på den andra lokalen då de bara hyr ut till företag. Rätt så bra för då har vi bara den lokalen som bi prel bokat och jag är nöjd med den..

• Luring

Kollade också Triumph idag, blev guidad till deras systerbutik "Sköna Under" tvärs över gatan där det fanns det mer. Hittade 5 olika modeller varav 4 i ivory och en kritvit. men priserna... från 1100:- och uppåt. Lutar åt nätbeställning för min del...

2 månader för oss med! Såg att ni skulle gifta er den 5 dec, vi gifter oss den 4 dec.

lexiwed skrev 2009-10-06 10:15:30 följande:
    Bebisen är tre och en halv månad och tycker mycket om att äta, så en del har redan försvunnit. Hoppas kunna få bort lite till med barnvagnsrundor upp och ner i backarna Magen är ju fortfarande mjuk och oformlig eller lös som brudklänningstanten sa .Var på Triumph och provade deras torsletter eller vad det nu heter i veckan. Satt så där! Dom var ganska korta i modellen så om man har lite midja och höfter så kommer det liksom ut under den..... Inte jättesnyggt. Dom hade en cremefärgad som var bättre än den vita, men jag letar vidare tror jag! Bara två månade kvar för oss nu......!
    [/citat]
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-06 14:43:10 följande:
    [citat]
    Luring kollade på blocket men fanns inget just nu, kollade på hela sverige. Men jag håller ögona öppna för 1 kr st.Ev ska vi kolla på en till lokal som sambon är sugen på, jag vet inte om det skulel funka men han vill att vi ska kolla på den ialla fall och får väll göra det då
    Hoppas du hittar glas alternativt ännu bättre, det finns champagneglas i lokalen!
  • KatjaB

kolla på lindex, de har rätt fina gördlar i cremefärgat och vitt spetstyg, de sitter ju så att de håller in magen och på rätt ställe så att magen täcks helt och hållet.

lexiwed skrev 2009-10-06 10:15:30 följande:
    Bebisen är tre och en halv månad och tycker mycket om att äta, så en del har redan försvunnit. Hoppas kunna få bort lite till med barnvagnsrundor upp och ner i backarna Magen är ju fortfarande mjuk och oformlig eller lös som brudklänningstanten sa .Var på Triumph och provade deras torsletter eller vad det nu heter i veckan. Satt så där! Dom var ganska korta i modellen så om man har lite midja och höfter så kommer det liksom ut under den..... Inte jättesnyggt. Dom hade en cremefärgad som var bättre än den vita, men jag letar vidare tror jag! Bara två månade kvar för oss nu......!
  • chokladmonstret
    Bluebride skrev 2009-10-05 19:22:54 följande:
    någon som vet var man kan hitta billiga engångs champagneglas?
    Willys hade rätt billiga tyckte jag
  • Bluebride

jag har kollat där och jag tycker det var för dyrt

chokladmonstret skrev 2009-10-06 20:14:29 följande:
    Willys hade rätt billiga tyckte jag
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här