• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Tausen

Det är ju så mycket som kostar. Vi tänkte försöka hamna
    under 20 000:-, men vissa saker vill vi inte riktigt kompromissa med. jag Vill.t.ex ha min fina klänning(hittat en på millys dock) och min m2b vill köpa sina kläder (inte hyra). Bara där är vi ju minst uppe i 5000:- och då tycker jag att vi hittat billigt.
    och jag Vill ha fin håruppsättning och igår insåg jag att jag kommer vilja ha fina underkläder, blev kär i en korsett från triump och då vill jag ju matchande trosor och stayups...hm...
    Nu har vi inte med ringarna i budgetet(tar dem på avbetalning istället) och jag har börjat lägga undan pengar till håruppsättning på sidan om. men får väl försöka hålla priserna nere så mycket som det går iaf...
    Spännande attt se var det slutar det här...

• Bluebride

jag undrar vad man är uppe i. turligt nog e det bara mat, tårta, dryck, porto i stort sett kvar. sen har jag lite önskesaker som kommer gå på 800, men det ska nog gå. någon favor e det väl kvar oxå, men jag vet inte om vi får lite bidrag när alla vet. Ska beställa tid hos konditorn och se hur vi löser det.

• Zia 20090618

Jo det känns kanske lika bra att köra på resebidrag, i och med att vi inte har några problem att få ihop de pengarna då vi har så lång tid på oss.

Hmm vi har ju inte alls börjat kolla upp priser än, räknade väl i överkant när jag räknade med 150 kr/person. Då är vi ungefär 60 personer har vi tänkt oss och så dryck till maten.. Med 150 kr per person blir det 9 000:-
    Ja självkostnadsbar har vi absolut tänkt oss, det är ju himla bra tycker jag:)

• Mrs Ida

Vår budget kommer nog hamna på 30.000 kr.. vi har tänkt börja spara 500 kr i månader och det blir lite pengar under 7 års tid..

• Nyårsdagen2011

åh jäklar vilka kap!! du har rätt att vara kaxig. hoppas jag kommer lika bra undan. nu har jag börjat boka band också för några tusen... ja suck. men "dryck medtages" spar en del. jag vill ha en klänning för 500.

Luring skrev 2009-10-07 10:28:18 följande:
    Tihii - då är jag lite kaxig jag med: Brudklänning köpt på halva reapriset för 750:-Brudbukett + corsage 690:-Smink 370:-Brudgummens kostym 2 200:-Mamma betalar cateringen för 20 pers (strax över 3000 och pappa tårtan (640 Syrran betalar brudhåret bara för att hon så gärna ville vara med och titta (990:- hos en duktig lärling)Lokalen lånar vi gratis Har alltså cirkus en tusing kvar att lägga på underkläderna men då jag fick barn för 4 veckor sedan vill jag inte köpa dem ännu, vill bli liiiite mer fit först. Check!
  • Bluebride

min ena tärna har avsagt sig rollen... Usch, har knappt lust att bjuda henne på bröllopet heller, hon vill inte ens komma hit längre. Vilken gudmor min dotter fått

• Luring
    Bluebride skrev 2009-10-07 18:19:11 följande:
    min ena tärna har avsagt sig rollen... Usch, har knappt lust att bjuda henne på bröllopet heller, hon vill inte ens komma hit längre. Vilken gudmor min dotter fått
    ?! Oj, vad har hänt?
  • Bluebride

jag vet inte, hon vill ju inte ens komma hit, hon säger bara att de ska åka någon annanstans. Vet inte vad som hänt.
    Hon gav ingen förklaring

Luring skrev 2009-10-07 18:26:15 följande:
    ?! Oj, vad har hänt?
  • Luring
    Bluebride skrev 2009-10-07 18:44:45 följande:
    jag vet inte, hon vill ju inte ens komma hit, hon säger bara att de ska åka någon annanstans. Vet inte vad som hänt.Hon gav ingen förklaring
    Men fy vad jobbigt.
  • Bluebride

Hmmm verkar som bestmannen också vill dra sig ur, fattar inte vad som händer

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här