• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • majsan801

Jag hänger på och läser av alla era tips. Vi betalar också bröllopet helt själva och kommer ha 50pers. Blir ju mer än 20000 snarare 50000 kanske men jag hoppas på så billigt som möjligt.

• MrsTJ

inget bestämt om bröllop mm. men jag tror att det kommer bli sensommaren 2010 så jag planerar medan jag väntar på att sambon skall få tummen ur. budgeten som jag lagt hittills ligger på ca 22 000: - och jag hoppas verkligen att det skall landa där omkring, för de pengarna har vi redan sparade som vi fått från försäkringsbolag och skatteåterbäring.
    väntar med spänning till slutet av oktober då jag kanske får anledning att delge min planering till Sambon. tills dess fortsätter jag följa den här tråden för att kunna få med tips och dra ned på kostnaderna!

• Tjena

Jag har bokat lokal idag:) En helt perfekt lokal! Brorsan gifte sig där för 4 år sedan och då var vi 80-90 pers och där hade lätt kunnat vara ännu fler...
    2800 kr inklusive städning och disk, vilket vi tycker är en stor prioriterings sak att slippa.
    Så nu är datumet spikat till 28/8

Vi ska försöka hålla oss under 40 000 ... gärna 30 000 men då är det för allt... ringar och även en liten weekend helgen efter utan barnet. Åker på bröllopsresa sen till vintern och då följer ju hon med... är i detta nu 8 månader.

• pandis81

Vi betalar allt själva och vi kommer också att vara 50 personer. Och vi passerar inte över 20 000 kr.
    Så det känns riktigt skönt.

majsan801 skrev 2009-10-09 08:13:36 följande:
    Jag hänger på och läser av alla era tips. Vi betalar också bröllopet helt själva och kommer ha 50pers. Blir ju mer än 20000 snarare 50000 kanske men jag hoppas på så billigt som möjligt.
  • Bluebride

i slutet på månaden kommer jag kunna betala min ring

• Nyårsdagen2011

åh grattis!!

Bluebride skrev 2009-10-09 17:30:04 följande:
    i slutet på månaden kommer jag kunna betala min ring
  • Nyårsdagen2011

jag ska hämta ut min ring nästa fredag - om en vecka.
    och, hör och häpna - jag ska börja använda den med detsamma. så det så. den är för fin för att ligga i en ask och jag är redan gift i hjärtat.
    man måste ju vänja sig långsamt. :)

• Bluebride

tack, jag längtar

Nyårsdagen2011 skrev 2009-10-09 23:46:08 följande:
    åh grattis!!
  • Nyårsdagen2011

ja jag med kommer inte ta av den från att jag hämtar ut den he he.

Bluebride skrev 2009-10-10 09:03:05 följande:
    tack, jag längtar
  • Tausen

Iadg fick jag mina löpare som jag köpte via BT, de var fina, Kommer nog bi jätte snyggt på borden.
    Vann ett bud på tradera på en söt tiara också. En bra dag :D

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här