• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Tarantina

Tycker inte jag! Antagligen kommer vi att göra likadant om det är några som blir hungriga.

Tausen skrev 2009-10-11 20:53:45 följande:
    Vi har inte ens tänkt på nattamat..men de får väl ta sånt som är kvar från buffen om de är hunrgiga. Är det snålt??
  • Bluebride

Här försöker man också få till allt. Ringen kommer jag kunna betala i slutet av månaden. Här är det bara kvar

Mat
    Dryck (ej alkohol, vi har alkoholfritt)
    Porto till inbjudningskorten
    Lokalen (kommer dock på faktura efter bröllopet så det som vanlig räkning)
    Mitt hår och smink (ska pröva göra håret själv el be en kompis, samma med smink, så vi får se)

Möjligtvis tillkommer lite färgkostnader för placeringskrukorna

• Blivandefrueriksson

Haha kom på att ska nog förklara mig lite, de flesta som vi har bjudit kommer efter den stora middagen. Det är bara den närmsta familjen som är bjuden till 2 rätters. Så det är däfrör vi ska ha lite lättare mat framåt natten.

Fru Indosaurie skrev 2009-10-11 20:50:55 följande:

inte ska ni väl äta allt det där vid midnatt?
  • KatjaB

vi ska ha korv med bröd och chokladpucko som vickningsmat. Hoppas andra tycker det är lika gott som vi tycker, och så är det ju inget större jobb med det heller.

• KatjaB

vi räknar med ringen, men inte förlovningsringarna, visserligen så köpte vi ju dem nyligen men det kändes som att det inte tillhörde bröllopet.
    I övrigt så är det ALLA kostnader som räknas in, ja förutom resan då eftersom vi inte bestämt när det blir riktigt än.

Kom förresten på att jag har ju vita stayups som är jättefina med strumpebandshållare till. Har använt dem bara en gång o de är hela.. mitt "något gammalt kanske"

• Blivandefrueriksson

katja ja där har du ju något gammalt.
    det känns som det blir lite för kallt för oss att ha korv med bröd som vickningsmat ioch med att vi gifter oss 31 dec. Så det blir det andra för oss och i och med att det är kall mat med så är det smidigt att förbereda. Ja förresten vitlöksbröden är ju varma.

Jag räknar inte förlovningsringarna.

• Berri

Hej ni, jag hade en förlovningsfest som hamna runt 20 tusen, vi hade mat och meze och live musik och mkt och äta till för ca 150 personer. Så det går om man vill, =)Men pappa var då kock, och vi höll hus på pappas resturang, så vi slapp undan en hel del kostnder eftersom vi betala inget för lokalen o kocken =)

Alla blev nöjda o belåtna.

• Tausen

ooo idag fick jag hem min väska som jag beställt från tradera för 25:- (inkl. frakt) och den var JÄTTE fin, kommer bli perfekt under kvällen. Härligt med fynd!!
    Kika i mitt galleri om ni vill

• KatjaB

tausen: vad bra! den var ju riktigt söt

• Bluebride

jag lägger in en bild på de örhängen jag funderar på att ha, de kom igår.

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här