• KatjaB

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

kolla på lindex, de har rätt fina gördlar i cremefärgat och vitt spetstyg, de sitter ju så att de håller in magen och på rätt ställe så att magen täcks helt och hållet.

lexiwed skrev 2009-10-06 10:15:30 följande:
    Bebisen är tre och en halv månad och tycker mycket om att äta, så en del har redan försvunnit. Hoppas kunna få bort lite till med barnvagnsrundor upp och ner i backarna Magen är ju fortfarande mjuk och oformlig eller lös som brudklänningstanten sa .Var på Triumph och provade deras torsletter eller vad det nu heter i veckan. Satt så där! Dom var ganska korta i modellen så om man har lite midja och höfter så kommer det liksom ut under den..... Inte jättesnyggt. Dom hade en cremefärgad som var bättre än den vita, men jag letar vidare tror jag! Bara två månade kvar för oss nu......!
  • KatjaB

Fast engångs champagneglad brukar i regel kosta en slant de med, då ska du ha tur och hitta på tex ÖB. Har ni inga släktingar som har en del glas då? Då kanske ni kan låna ihop till allt? Tex mina föräldrar har 20 st glas, så om det inte hade funnits i lokalen så hade vi inte behövt köpa så vansinnigt många när vi väl hade kollat runt hos alla i familjen, blev en del när vi räknade ihop det

• KatjaB

oj då, vad hyggligt av dem att bara ångra sig sådär!
    Det gör man väl inte, om det inte har hänt nåt så är det ju inget som man ändrar som om det vore vilket fest som helst. Det är ju en ganska så viktig dag i ens liv. Trist om vännerna inte vill glädjas och vara en del utav den.

mrs ida: oj, vilken framförhållning.. har ni redan börjat planera alltså?

• KatjaB
    Frulle skrev 2009-10-10 12:55:32 följande:
    HÄr hade jag behövt vara för några månader sen. Vi HADE en budget på 25.000:- Men den SPRACK lite!!
    vad gick kalaset på istället?
  • KatjaB

www.brollopstorget.se/Annonser/

om länken inte funkar nu så klistra in hela länken så funkar det.
    men då vill det ju sig till att folk bor i närheten av solna, annars blir ju frakten rätt dyr

• KatjaB

hahah, oj då.. ja det var ju skillnad förstås

Frulle skrev 2009-10-10 23:15:58 följande:
    Tror vi landade på ca 75.000 ist..
    vet inte riktigt vad jag gjorde nu men på av någon anledning så lyckades jag radera vår budget här på bt. äldsta dottern stod o klängde o gnällde brevid så jag tittade inte riktigt på vad det var jag klickade okej på.. Så nu, när jag gjorde en ny budget så kom jag upp i 5000 kr mer än vad vi hade från början. Minns inte vad jag nu tydligen lagt till, hehe, tycker inte jag vill ta bort något egentligen.
  • KatjaB

vi räknar inte heller in resan, det beror ju lite på hur pass mycket vi hinner spara. Vi tummar helst inte på det vi vill ha utan väntar i så fall någon månad med att åka på resan, ifall det skulle vara så att det blir tight med att spara ihop till allt.

• KatjaB

vi ska ha korv med bröd och chokladpucko som vickningsmat. Hoppas andra tycker det är lika gott som vi tycker, och så är det ju inget större jobb med det heller.

• KatjaB

vi räknar med ringen, men inte förlovningsringarna, visserligen så köpte vi ju dem nyligen men det kändes som att det inte tillhörde bröllopet.
    I övrigt så är det ALLA kostnader som räknas in, ja förutom resan då eftersom vi inte bestämt när det blir riktigt än.

Kom förresten på att jag har ju vita stayups som är jättefina med strumpebandshållare till. Har använt dem bara en gång o de är hela.. mitt "något gammalt kanske"

• KatjaB

tausen: vad bra! den var ju riktigt söt

• KatjaB

trollia: vad bra att det blev så billigt

Vad räknar ni förresten att all mat ska gå på per person?, och ska ni göra det själva eller catera? Vill absolut inte att gästerna eller vi ska behöva jobba, vet dock inte hur man löser det med folk som serverar ifall man ska försöka komma billigare undan.

• KatjaB

undrar hur svårt det är att fästa fiberduk i taket, så att det samlas i mitten.. tycker det är så otroligt fint med sånt i taket men det är ju ett rätt så stort rum vi ska vistas i.. kanske tar jag mig vatten över huvudet?

• KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-02 19:53:06 följande:
    Katja det måste väll vara att binda ihop alla på mitten och sen fästa i en slags ram och sen dra dem utåt kanterna/hörnen.
    ja jag tänkte om man kunde fästa ihop det i mitten och fästa i taket på nåt sätt, och sen nita fast i väggarna. Grejen är bara att det är rätt högt i tak så jag är lite fundersam på hur man ska få fast det i mitten
  • KatjaB
    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-03 17:21:40 följande:
    Vi kommer att bara för maten betala ca5000kr. Och vi är ca 70 pers har hittat ett ställe i jkpg som caterar en grekisk buffe för 69 kr per person, helt lagom tycker jag.
    vad får ni för mat då? låter ju tokbilligt.. billigaste vi hittat är 130 kr / person
Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här