• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • Blivandefrueriksson

cape tack ska ta mig en tur och inhandla dem i helgen. Har ju beställt dekoren till dem nu på panduro som borde komma nästa vecka.

• KatjaB

undrar hur svårt det är att fästa fiberduk i taket, så att det samlas i mitten.. tycker det är så otroligt fint med sånt i taket men det är ju ett rätt så stort rum vi ska vistas i.. kanske tar jag mig vatten över huvudet?

• Blivandefrueriksson

Katja det måste väll vara att binda ihop alla på mitten och sen fästa i en slags ram och sen dra dem utåt kanterna/hörnen.

• vi är tre

sambon funterar på att bara bjuda familjen och ha fetsen hemma. långbord i vardagsrummet(vid bra väder ute). har små barn som kommer vara med och kan bara gå och lägga sig och ingen behöver missa festen. vad tror ni om de?? billigare kan de ju inte bli men de är lite tråkit också. lite som man brukar ha när någon hälsar på.
    själv kan jag tänka mig hemma fast då i tält, men vill gärna bjuda några vänner men då blir väll dem som inte blir bjuden "sura".

• lexiwed

Vi ska gifta oss 5 december och ha festen hemma. Blir 26 personer varav 5 barn. Ska ha tre stycken "öar" med två 1,20 bord på varje så det får plats 8 runt varje bord. Kommer lägga lite extra på att duka fint och ha fina dekorationer. Kommer bli jättemysigt och festligt. Tror inte att det kommer bli som en vanlig bjudning hemma, eftersom vi ska ha festhäften och toastpar som styr upp det hela. Kommer dansa brudvals också!
    Vår budget är också tight, men vi valde att ha det hemma främst för att det inte finns någon liten lokal som blir mysig om man bara är runt 20 personer. Alternativet hade varit restaurang men lite svårt att få till i julbordstider!

vi är tre skrev 2009-11-03 11:46:41 följande:

sambon funterar på att bara bjuda familjen och ha fetsen hemma. långbord i vardagsrummet(vid bra väder ute). har små barn som kommer vara med och kan bara gå och lägga sig och ingen behöver missa festen. vad tror ni om de?? billigare kan de ju inte bli men de är lite tråkit också. lite som man brukar ha när någon hälsar på.själv kan jag tänka mig hemma fast då i tält, men vill gärna bjuda några vänner men då blir väll dem som inte blir bjuden "sura".
  • Frulle

Men varför har man en fest som man MÅSTE hålla så billig som möjligt om man egentligen inte vill ha?!

Vi är tre: Du säger ju att det känns tråkigt!

En bröllopsfest är något unikt och speciellt!! Ha inget som är tråkigt!

• Summer2010

Hoppar in här oxå. :) Vi har satt en maxbudget på 10000:- men lär hamna under det. Får låna lokal/kyrka gratis, kommer ha havstema och har massor av dekoration hemma redan (snäckor, stenar, flytved osv) Ska prata med en bekant om att hon hjälper till med maten (hon älskar att laga mat och har gjort det till många personer innan utan problem, hennes mat är dessutom otroligt god!) Klänning har jag kollat på, men vill inte köpa ännu. Hittat 2 väldigt fina för 2000:- och 3000:- Så är övertygad om att den kommer hamna däromkring. Ringarna är väl nästa grej som kommer kosta lite.

Vi har inte fixat nånting ännu. Vi tycker båda det känns lite tidigt, gifter oss nån gång i skiftet juli/augusti :)

• Summer2010

Oj, kom precis på..vi har faktiskt fixat en grej, min syster kommer fotografera oss :)

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här