• Bluebride

Ni med budget på max 20.000 kr samlas här

Här tycker jag vi samlas vi som ska ha en maxgräns på 20.000:-. Jag i alla fall hoppas att vi kommer under det. Tror i min budget jag gjort här på BT så ligger vi på runt 16.000:-. Resa tänker vi inte ta än, om inte annat ingår det inte i budgeten, vi ska önska oss bidrag till resa istället.

Sen får man väl säga att jag har tur som har ett inställt bröllop bakom mig och har faktiskt inte sen dess hittat ngn annan klänning, jag har hittat min klänning med stort K, så det enda jag har fått köpa till är min underkjol och den köptes nu för ett par dagar sen.

Alla är välkomna. Själv ska jag gifta mig 2010-05-22 PINGST!!!!

• Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här
  • KatjaB

ja, altlså det finns ju andra tårtor också tyckte bara den såg mest ut som en klassisk bröllopstårta

• chokladmonstret

Vi kommer köra på maxi tårta om inte catring tjejen ger mig ett bra pris.
    Vi kommer bjuda 46 personer men man vet ju inte riktigt hur många som kommer av dom.
    Har iaf räknat ut att tårtorna från maxi kommer kosta 600kr tror jag räknade det på 40 pers.

En fråga?? hur långt innan ska man ha som sista svarsdatum på vilka som ska komma??
    Jag tänkte skicka ut inbjudningarna redan i november fast vi gifter oss 26 juni men det är just för att det är midsommarheljen och många planerar den i lång tid i förväg.

• Bluebride

jag gifter mig 22 maj har osa 1 april

• chokladmonstret

oki aa det är nog rätt vanligt =)

• pandis81

våran toastmaster kommer att göra våran tårta.
    Det kommer att bli en våningstårta med fasta våningar inte på ställning.
    och blir det lite krisigt med tiden så kommer en nära väninna till mig att göra tårtan istället.

• pandis81

vi kommer att bli ca 50 personer.

• LindaochStefan

Vår granne kommer att göra våran tårta. Ska börja provbaka och provsmaka nu i oktober. Det finns ju så många varianter att välja på...Kommer förmodligen ha några olika tårtor, just med tanke på att alla inte gillar marsipan eller inte tål. Men vi får se, allt beror ju på vad som blir godast.

Har ni någon favoritfyllning, om man nu ska göra något med mousse?

• flassan

Hej allihopa!
    jag å min sambo tänkte gifta oss i vår och kommer ha MAX 20 000. 'Vad tror ni om dess menyförslag? Vi blir ca 50 pers.

förrätt
    trattkantarellsoppa med baconcrisp (plockar svampen själv) max 300:-

Varmrätt
    Ungsgrillad laxfile med kokt potatis och en HIMMELSKT god sås gjord på grädde och wermoth blandannat.. MAX 1500

Efterrätt Bröllopstårta (egen eller någon budgetvariant MAX 600

Alternativt

Förrätt Skaldjurssoppa

varmrätt kallskuren fläsfile med helstekt potatis och grönpepparsås

tårta

VILKET TROR NI PÅ?

kram påer

• KatjaB

fläskfilé känns ju som ett säkert kort, men jag tyckte första menyn lät jättegod.
    Vad billigt det blir för er, har ni fiskat själva eller köper ni fisken?

• flassan

KatjaB nej vi köper fisken och jag räknar med 100:-/kg och att det går år 10kg ca. Vi blir ungefär 50 personer vilket då ger 200g per pers vilket är absolut mer än tillräckligt eftersom ett par är barn också.
    Sen tänkte jag potatis och sås (grönsaker) inte blir särskilt mycket dyrare än 500:-

Jag tycker med att fläskfile är ett säkert kort.. till saken hör den att vi hade en stor fest nyår och DÅ hade vi tre rätters med kallskurenfläskfile (fast med potatisgratäng och kantarellsås till) Det VAR uppskattat men exakt samma folk i princip kommer på bröllopet.... hmmm...

Svar på tråden Ni med budget på max 20.000 kr samlas här