• Bellastar

Inbjudningskort

Har tänkt göra inbjudningskort mm själva, men funderar på hur vi ska skriva texten. Kan vi använda vanlig skrivare hemma eller hur gör man? Tips?

• Svar på tråden Inbjudningskort
  • CeKe

Hej! Jag har precis provat att göra ett inbjudningskort o funderade innan på samma sak. När jag frågade i affären sa de att de inte kunde garantera att det blev bra på vissa papper och att det berodde mkt på skrivare samt materialet/tjockleken på pappret. Större chans att det blev bra med bläckskrivare än laserskrivare, sa de.

Jag provade och det gick bra för mig i alla fall. Ett tips är dock att köpa bara ett blad till att börja med, för att se hur det går med det papper ni vill ha och er skivare!

• Martinaa

Jag ska skriva ut texten själv på ett lite finare papper och sedan klippa ut och klistra fast på insidan av mitt kort. Har en rätt bra skrivare som klarar de flesta papper, men det är ju bara att göra som CeKe skrev, testa och skriv ut ett papper och se om det blir bra!

• Linadesign

Vi hade halvtransparant pärlemoskimrande papper inuti korten som vi skrev texten på. Det var ganska blankt, så det funkade inte att skriva med bläckstråleskrivare för då fäste inte texten. När man rörde vid den så kladdades den ut. Men det gick bra med laserskrivare.

• Bellastar

Ja det är nog bäst att testa med ett kort och se om det funkar. Måste bara bestämma mig för hur det ska se ut åxå!
    Tack för tipsen!

• 27juni2009

jag lät tillverka en stämpel med texten som jag skrivit. så det blev min handstil, emn jag slapp skriva på varje stämplade o embossade det

• lecaroline

Jag hade också 2 olika papper. Båda funkade i skrivare.
    Mitt problem dök upp efter när jag skulle limma fast silverpappret på det tjocka vinröda. Inte mycket lim som funkade alls.. Utan det syntes igenom.
    Sedan köpte jag en stämpel som det stod inbjudan på med silver färg och silver klistermärken. Blev riktigt bra till slut. 70 st låg på bordet innan de skickades iväg.
    Sicket jävla häste jobb!! Men man sparade mycket pengar och det är personligt

Svar på tråden Inbjudningskort