• lindah85

Planering av kostnaden, när görs budget? Bokning av lokal/mat osv.

Undrar lite hur ni har gjort när ni har planerat kostnaden av erat bröllop.

Man måste ju boka lokal och maten ganska tidigt, eller? Och om det är tidigt så har man ju (oftast) inte exakt alla pengar till bröllopet på banken samma dag som man gör upp budgeten. Bokar man ändå lokal och mat när man inte har några pengar just då? Hur vet man att man kan betala allting när det väl kommer till bröllopsdag? :( Vore ju trist om bröllopet skulle gå på massa pengar och sen har man inte råd.

• Svar på tråden Planering av kostnaden, när görs budget? Bokning av lokal/mat osv.
  • Murmelina

Jag håller på och gör en förväntad budget och så ser vi över hur mkt vi kan spara varje månad. Vi har ett tak nu på 100.000 kr..men i värsta fall får vi bjuda färre gäster eftersom det dyra är maten.

• KatjaB

tror ni preleminärbokar i många fall, o så betalar ni förrän när det börjar närma sig.

• lolca

Vi bestämde hur mycket pengar ungefär vi trodde att det skulle kosta och öppnade ett gemensamt bröllopskonto. Sen bokade vi upp det vi behövde ganska tidigt. Vi bokade catering, fotograf, frisör och lokal i oktober förra året och vi gifte oss i maj.

Det mesta får du ju på faktura och ska betalas i efterhand. Men det är ju bra att ta reda på alla kostnader i förväg och se om man har råd med det hela. Vi hade redan sparade pengar jag och min man så vi förde över det dem till vårt bröllopskonto.

Svar på tråden Planering av kostnaden, när görs budget? Bokning av lokal/mat osv.