• zeldae

Tärna/or 3 bästisar och 2 systrar, hur väljer man?

Jag har lite smått börjat fundera över folks roller, tärna toastmaster, värdpar. Just vid bröllop känns det som en "värdering" av vänskap, om ni förstår vad jag menar.. Allt från vilka man inte bjuder till vem som får hedersplats. Nu är det så att jag har två systrar vilka står mig nära, och även 3 bästa vänner. Två utav dessa kommer från min grundskola så vi umgås alla 3 men även separat, och den tredje är från gymnasiet. Det känns som för mycket att ha 5 tärnor, speciellt då min sambo bara kommer att ha en marsalk/bestman. Så jag lutar åt att ta mina systrar och sedan en, som då får vara "huvudtärna", men det känns så skumt att göra denna markering. Tänkte kolla hur ni andra gör och tänker.

• Svar på tråden Tärna/or 3 bästisar och 2 systrar, hur väljer man?
  • Bluebride

tycker du kan ha alla fem, det hade en kompis till mig, jag var dock inte en av dem

• AlaM

Om du tar dina två systrar tror jag inte någon av dina vänner kommer reagera. Då blir det ju mer som att du helt enkelt valt din familj och inte att du gjort nån rankning av vänskap dina 2 vänner emellan.

• ThePowerOfLove

Jag hade oxå tagit alla 5 eller bara systrarna eller bara vännerna. Inte gjort någon uppdelning. Det säkra före det osäkra på nått vis...

• Fenixx

jag hade nog tagit systrarna om ni står varandra nära och det kan man ju förstå som vän att du vill ha!

sambons bror var självskriven som bestman. jag har inga syskon så blir min äldsta vän som blir tärna.

• Hoffsennanen Tottoplex

coolt att ha 5 st

• tingeling11

Jag kommer nog att ha 4 tärnor och två brudnäbbar. tärnorna är mina vänner, 1 utav dem min bästa vän som står mig närmast nu och dem andra tre också väldigt nära vänner och vi alla fyra har umgåtts genom hela skoltiden. först tänkte jag bara ha en tärna men det skulle inte kännas bra i kyrkan att dom andra tre stod i bänken och tittade på, har velat fram och tillbaka men tror att jag bestämt mig.näbbarna är våran dotter som då är ca 1,5 år och min blivandes brorson 7 år(så gulligt...) så jag tycker du kan ha 5 st. det är ändå lite maffigt! tycker jag...

Svar på tråden Tärna/or 3 bästisar och 2 systrar, hur väljer man?