• ALLIMA

Varianter på placerings"kort" tack!

Vi kommer att ha ett vinterbröllop och undrar över olika former av placeringskort vid borden. Har sett handskrivna stenar, namn på festprogrammet, små tryckta eller handskrivna kort. Nåt mer? Vill gärna ha lite vintertema på det hela. Nån som kan tipsa?

• Svar på tråden Varianter på placerings"kort" tack!
  • Avalon75

Åh! Vintertema - härligt!
    Köp kort som ser ut som snöflingor. Skriv namnen på med silverpenna, hade varit fint tror jag.
    Tyvärr vet jag inte var de finns eller så, det var bara bilden av en glittrig snöflinga som dök upp i huvudet.

• Tojk

Såg i ett magasin för en vinterfest att de hade tagit julgranskulor där de sedan skrivit namnet på

• BlomAnna

Julgranskulorna var ett häftigt tips.

Jag såg placeringskort där de hade fäst en lapp på pinnen på ett äpple. Kan tänka mig att det är fint med röda öpplen på ett vinter bröllop...

• Hawaiiii

Jag har bild i mitt galleri, vi hade svart/vitt tema och det funkar ju på vintern också. Vi gjorde det väldigt enkelt och knöt fast placeringskorten runt servetten som servettring, det går ju att variera korten och sidenbanden i oändlighet.

• Bluebride

Vi ska ha krukor. Du kunde måla krukan i i vitt med bred silverkant och namnet i silver, ev lägga lite glitterpulver på innan det torkar, finns oxå sånt man kan hälla i färgen.

• Vid havet

En grankvist som man sprejar med snösprej och sen knyter fast ett kort m namnet i?

Eller så finns det ju istappar som man kan hänga i tex granen, de kan man ju göra något med kanske?

• konstigabaralillajag

Ngt fiffigt med pepparkaksformar? De kan man ha som servettringar iaf.

• ALLIMA

Tack för tips! Vi kommer ha vigsel i februari så för mycket jultema funkar inte. Är inne på silverglitter eller snöflingor. Nån som vet? Eller har andra förslag?

• Björnisarna

Jag hakar på denna tråd.. dock är det sommarbröllop vi planerar :) Men har någon av er någon koll på om det kan finnas miniatyr föremål som man kan ha som placeringskort? Jag har sett någon ha paddlar, men finns de andra föremål och få tag på? Tex minibilar, musikinstrument, osv?

• Bluebride

miniatyrer finns i allt man kan tänka sig, har gjort miniatyrrum i några år.

Svar på tråden Varianter på placerings"kort" tack!