• one

Kryssning??

Är det någon här som har varit på eller planerar kryssning i Karibien? Vi har tänkt oss det som bröllopsresa men funderar på om västra, östra eller södra Karibien är bäst och vilket bolag vi ska välja. Andra tips? Vi åker troligen i november eller december 2010.

• Svar på tråden Kryssning??
  • Lysan

Hej.
    Vi ska åka till den västa sidan av Kariben. Åker nu den 14:e okt med RCC.

du kan återkomma med berättelse & ev lite foto hur den resan var.

Gå in å kolla på www.royalcaribbean.se

• Sundance

Jag puffar för den här tråden för det låter precis som vad vi har tänkt oss.

• Cantaton

Jag har åkt med Royal Caribbean. Vi utgick från Miami och var på Haiti, Jamaica, Grand Cayman och i Mexico. (Sedan avslutade vi med att åka till Everglades och se alligatorshowen. Coolt, men hade inte med själva kryssningen att göra.)

Det var en minnesvärd resa iaf, som jag gärna gör om

• ThereseStefan

Jag var på en kryssning förra året med Royal Caribbean. Vi besökte Haiti (Labadee) vilket jag inte vill återvända till, Puerto Rico samt St Marteen. Härlig resa och häftig båt. Det finns nog några bilder av båten i galleriet.

• Humlan66
    ThereseStefan skrev 2009-09-23 15:38:53 följande:
    Jag var på en kryssning förra året med Royal Caribbean. Vi besökte Haiti (Labadee) vilket jag inte vill återvända till, Puerto Rico samt St Marteen. Härlig resa och häftig båt. Det finns nog några bilder av båten i galleriet.
    Ditt galleri syns inte

Annars har vi tänkt att kryssa med som bröllopsresa nästa år
  • Lysan
    Cantaton skrev 2009-09-23 15:31:13 följande:
    Jag har åkt med Royal Caribbean. Vi utgick från Miami och var på Haiti, Jamaica, Grand Cayman och i Mexico. (Sedan avslutade vi med att åka till Everglades och se alligatorshowen. Coolt, men hade inte med själva kryssningen att göra.)Det var en minnesvärd resa iaf, som jag gärna gör om
    Samma som jag & maken ska åka på!!! Fast vi kommer till Miami den 14:e & båten går den 17:e
  • ThereseStefan

Så nu hoppas jag att bliderna syns.

• Humlan66
    ThereseStefan skrev 2009-09-23 16:47:01 följande:
    Så nu hoppas jag att bliderna syns.
    Åhhh ser INTE fel ut det där , åh va jag vill åka nu hihi
  • ThereseStefan

Humalan 66. Rekomenderar dig att kolla om det finns någon annan rutt där Haiti inte finns med. Det var ett väderlöst stopp enligt vår mening där stranden och badet var kasst. Eftersom det är ett av de farligaste länderna i världen kan man inte ta sig någon annan stans för att utforska ön samt att platsen är inhängnat.

• JustMeAndMyLove

Vi hoppas på att åka kryssnig från Miami, sen tillbringa en vecka i Miami :)
    Ska vara väldigt härliga kryssningar har jag läst på många forum!

• Humlan66
    ThereseStefan skrev 2009-09-23 16:57:17 följande:
    Humalan 66. Rekomenderar dig att kolla om det finns någon annan rutt där Haiti inte finns med. Det var ett väderlöst stopp enligt vår mening där stranden och badet var kasst. Eftersom det är ett av de farligaste länderna i världen kan man inte ta sig någon annan stans för att utforska ön samt att platsen är inhängnat.
    Det finns ju avgångar fråm medelhavet med så just nu grunnar vi på det dock är jag tacksam för att du varnade mig . Nått mera man ska tänka på ?
  • one

Tack för alla svar och varningen om Haiti. Har också hört att Jamaica inte ska vara värt ett besök. Stämmer det, om ni har varit där alltså..?

• ThereseStefan

Humlan 66
    Ska du kryssa i Karibien eller Medelhavet?
    Man behöver inte tänka på någonting när man åker en sådan här kryssning. Eventuellt kan man inte får ett eget bord i restaurangen, om ni är två som åker. Det finns inte många 2-bord, utan man sitter då kanske med andra sällskap. Detta var framförallt vid frukosten i restaurangdelen.

• JustMeAndMyLove

Vad besviken jag känner mig :( Jamiaka och Haiti låter ju så exotiskt. Vi hade tänkt ta just den kryssningen som sagt.
    Men den andra kryssningen då, den som går i... östra (?) Är den bättre den då?

Någon som varit i Miami då föresten som kan tippsa om Hotel och saker man måste se när man är där? Värt att hyra bil och så? Vi hoppas på att kunna stanna i Miami minst en vecka, men det beror förstås på budget!

• ThereseStefan

Här bodde vi förra året. Dock inte bokat genom Fritidsresor. Helt ok men underbara sängar. Bra läge till shopping och restauranger.
    www.fritidsresor.se/resa/usa/miami-beach/hotell-albion-south-beach/

Vi var där två och då behövdes det inte hyrbil men för er del kanske ni ändå vill ha det. Dock storstad och mycket traffik med filer till höger och vänster.

• ThereseStefan

Vi åkte östra. Men se bara till att skippa Haiti.

• one

Jag har läst på olika forum att många har St Marteens som favoritö.

• ThereseStefan

Min oxå. Helt underbart.

one skrev 2009-09-24 18:05:26 följande:
    Jag har läst på olika forum att många har St Marteens som favoritö.
Svar på tråden Kryssning??