• Nyårsdagen2011

billiga januari blommor?

Vilka blommor är bäst pris till brudbuketten i januari? Jag ska ha myrtel i kronan också. (Visst är det myrtel man klär med?) Tänkte mig 500 kr för allt. Vi ska ha mistlar hänga i lokalen också.

• Svar på tråden billiga januari blommor?
  • 20th century fox

Tror inte du kan få en myrtenkrona och brudbukett för 500 kr. Eller har du redan en krona som du själv ska sätta lite kvistar i? Det är världens pilljobb att göra en myrtenkrona från grunden och tar rätt lång tid. Mistlar brukar också vara dyra om du inte har så du kan plocka själv på tomten :D

• shakynose

Odla myrten och gör kronan själv! Man brukar kunna köpa myrtenplantor på blomsteraffären, men jag vet inte om de är lättskötta.
    Om du vill ha en billig brudbukett så är det i särklass bästa tipset att helt enkelt gå till blomsteraffären två dagar innan och be dem göra en fin bukett med de blommor som finns inne.
    Kan nog bli svårt att komma undan med 500 kronor för alltihop dock...:-S
    Bara ett gäng mistlar borde väl gå på flera hundra?

• Nyårsdagen2011

Jag ska ha min mormors krona. Den ska bara ha lite kvistar i.

• Nyårsdagen2011

Tack för tipset, jag tar de blommor som finns ett par dagar innan i butiken.
    Och bröllopet är i Västmanland, mistlar är vår landskapsblomma, så det borde gå att få tag på... tänkte att det är romantiskt att ha i alla fall en hänga i lokalen. :)

• Nyårsdagen2011

Jag pratade med hon som ska fixa buketten, hon jobbar på cateringfirman som ska ordna mat också och hon ska servera - hon är florist. hon ska klä min myrtenkrona och göra en enkel bukett åt mig med det som är då. hon har redan tänkt ut! när jag ringde hade hon redan klart för sig :) hängande mjuk tall, lite mistel kvistar, nån vit blomma, ljus och mörkblåa sidenband... ja, nu lät det kanske inte så läckert men det gjorde det när hon beskrev. känns jätte skönt att hon fixar det där, det blir en sak mindre att koordinera när hon gör blommorna, maten, tårtan, serverar, dekorerar... väldigt bra person att ha! och jag kan ringa och diskutera med henne när jag vill, otroligt hjälpsam.

• Nyårsdagen2011

ja visst, det låter mycket. men det är hennes kollega lena som har hand om maten och jag tror hon hinner förbereda hur hon ska ha med myrten och tårtan innan så det går smidigt. jag vet inte. det är ju hennes jobb och hon har tagit på sig det... kanske ska kolla med henne att hon inte tagit på sig för mycket?

20th century fox skrev 2009-09-22 20:22:40 följande:

Jag tycker det låter fint! Låter mycket för en person att fixa bara...hoppas hon hinner allt.
  • Linadesign

Vita amaryllis hade nog varit fint!

Svar på tråden billiga januari blommor?