• Boomtown

Vad ska jag skriva i tackkorten/mailen?

Dax att skicka ut tackkort. De närmaste som var på vårt bröllop får ett tackkort med bild på oss med en färdigskriven text i. Men sen är det släktingar som har skickat telegram och några som har skramlat ihop till ett presentkort. Jag ska maila en del och en del skicka ett fint vanligt kort. Men hur ska jag formulera mig?

• Svar på tråden Vad ska jag skriva i tackkorten/mailen?
  • 27juni2009

Vi gjorde en stämpel med texten : Tack för uppvaktningen i samband med vårt bröllop
    detta tryckte vi på de tackkort som de fick som hade gett oss något eller ett telegram.

de som skickat sms eller annat sätt lyckönskat oss skrev vi tack för den fina häslningen i samband med vårt bröllop.

På andra sidan skrev vi sedan något personligt som "det skall bli underbart med spa" Kram j.... & M..... Nilsson

de som hjälpt oss med olika saker, frisör, restaurang etc skrev vi personliga tack till i korten men hopapde givetvis över stämpeln med tack för uppvaktningen...

Hopaps det hjälpte dig något. vi gjorde 50 tackkort, jisses vad många fler som gratulerade än vad amn hade på bröllopet(25st inbjudningar)

• Boomtown

Tack snälla för hjälpen! Det är väl bara att sätta igång då. Hur skrev du till frisören då? Hon var så trevlig så jag vill gärna ge henne ett kort.

• Martinaa

"Ska" man, eller snarare brukar man skicka tackkort även till de man fått telegram av?

• Boomtown
    Martinaa skrev 2009-09-21 10:14:22 följande:
    "Ska" man, eller snarare brukar man skicka tackkort även till de man fått telegram av?
    Jag har verkligen inte en aning. Men det känns fint att skicka ett litet tack så de vet att tanken kom fram.
  • stulle

Prästen då....ska man skicka ett kort till henne??
    Tycker att det skulle vara fint, men vad skriver man...
    Kan man skriva:
    Tack för att du vigde oss

• MV85
    stulle skrev 2009-09-21 10:45:50 följande:
    Prästen då....ska man skicka ett kort till henne??Tycker att det skulle vara fint, men vad skriver man...Kan man skriva:Tack för att du vigde oss
    "Tack för att du hjälpte till att göra vår vigsel till en underbar upplevelse" kan väll vara passande till en präst?
  • Martinaa

I präst-tråden svarade en av prästerna där att ett tackkort alltid är uppskattat!

• 27juni2009

oj, prellen o kantorn har vi inte skickat till

Till frisören o sminkösen skrev jag något i stil med:
    In kom jag med förväntningen om en enkel lockig uppsättning, ut kom jag med den vackraste frisyr o med make som höll hela natten lång

eller ja inte exact så, minns itne riktigt nu....

• Martinaa
    27juni2009 skrev 2009-09-21 13:43:37 följande:
    oj, prellen o kantorn har vi inte skickat till Till frisören o sminkösen skrev jag något i stil med:In kom jag med förväntningen om en enkel lockig uppsättning, ut kom jag med den vackraste frisyr o med make som höll hela natten lång eller ja inte exact så, minns itne riktigt nu....
    Haha, kul att din gubbe klarade av hela natten, men behövde verkligen din frisör få veta det??
  • 27juni2009

martina: hahahaha nja tänk om de varit så väl hihihihi

Svar på tråden Vad ska jag skriva i tackkorten/mailen?