• CherryM

Bröllopsbudget

Jag inbillar mig att det inte behöver kosta skjortan att gifta sig...Och har väl hoppats att klara mig med en budget på ca 10-15.000:-

Lokalen jag funderar på är inte dyr alls, min sambos moster är frisör och gör dessutom snygga och unika smycken, ännu en släkting till min sambo/blivande fästman är en pärla på scrapbooking och textning (inbjudningskort, placeringskort mm..)
    Blomarrangemang kan jag ordna själv, brudbuketten kan min kompis göra (hon är utbildad florist), min systers man har restaurang och kan ordna billig mat/tårta..

De flesta kostnader går att dra ned avsevärt!
    Låter 10-15.000:- rimligt?

Vad kostade ditt bröllop, gjorde ni mycket själva eller anlitade ni firmor?

• Svar på tråden Bröllopsbudget
  • CherryM

Har räknat lite och vi kommer ha ca 57gäster.
    Våra släkt och våra vänner tar inte ut nåt för jobbet, men det för materialet kommer vi väl få stå för kostnaderna.

En hel del mat och fika kommer vi nog få till skänks.

• CherryM

Minns du var du såg den artikeln? :)
    Vore kul att försöka hitta dom recepten!

Tausen skrev 2009-09-22 10:09:39 följande:
    Man kan dra det till sin spets också så det är klart det går.* Man kan ha ängsblommor (kostar ingenting)* Kan laga billig mat själv (såg en artikel där de hade lagat lyxig mat till 25 pers för 500 * Bara alkoholfri dryck* Kan ta en klänning man har hemma, alt. köpa väldigt billig* De flesta män har en kostym hemma* skriv ut inbjudningskorten från datorn (ge till de som bor nära, skkicka mail till resten)* Kan köpa ring billigt och fylla på med stenar varje bröllopsdag(om man vill ha stenar)* Kyrka kostar ingenting* ha middagen hemmaLägg de pengar ni har på det som ni vill ska vara lite extra och gör resten superenkelt
Svar på tråden Bröllopsbudget