• Tausen

Bröllopsbudget

Vi har tänkt 15-20 000 men har ingen aning hur vi ska varken få ihop pengarna eller hur de skall räcka till.
    Kommer dock försöka ta hjälp av folk med mat, har en kompis som skall sminka mig, hittade kläder till mannen för ca 1500:-, själv ska jag beställa klänning från kina. Hoppas på att kunna hyra lokal gratis/billigt, ev binder jag bukett själv, skall göra inbjudningskort själv, skor tänka jag kika efter på mellandagsrean i jul m.m.

• Tausen

ah...shit!!
    Vi kommer nog ha närmare 75 st.
    Äh de får väl väldigt billig mat i värsta fall.
    Tror också attt det kommer att tillkomma en massa som man ite alls har tänkt på.
    Men det kommer ju en jul och en födelsedag innan. Tänkte önska mig presentkort hos frisör m.m.
    och i bröllopspresent får det bli bidrag till resa.
    Egentligen har vi inte ens nån budget än, utan det beror nog på vad vi lyckas få ihop..men ju billigare desto bättre!!

keskis skrev 2009-09-21 12:57:36 följande:
    Kan ju tillägga att vi har ca 25 gäster. Kan ju vara relevant att veta :o)
  • Tausen

Man kan dra det till sin spets också så det är klart det går.

* Man kan ha ängsblommor (kostar ingenting)
    * Kan laga billig mat själv (såg en artikel där de hade lagat lyxig mat till 25 pers för 500
    * Bara alkoholfri dryck
    * Kan ta en klänning man har hemma, alt. köpa väldigt billig
    * De flesta män har en kostym hemma
    * skriv ut inbjudningskorten från datorn (ge till de som bor nära, skkicka mail till resten)
    * Kan köpa ring billigt och fylla på med stenar varje bröllopsdag(om man vill ha stenar)
    * Kyrka kostar ingenting
    * ha middagen hemma

Lägg de pengar ni har på det som ni vill ska vara lite extra och gör resten superenkelt

Svar på tråden Bröllopsbudget