"billigare" blommor i juni?
Nu har vi satt datumet för bröllopet 12 juni, ge mig lite tips på blommor som är i säsong just då. Eller tips på bra sidor där man kan se buketter.
Nu har vi satt datumet för bröllopet 12 juni, ge mig lite tips på blommor som är i säsong just då. Eller tips på bra sidor där man kan se buketter.
Inspiration kan man hitta här www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp
Wow vilken bra länk!!! tack såååååå mycket!
Varsegod
Det var verkligen en jätte bra länk.
Nu kommer man bara till det svåra, det fanns så många fina... :)
Hehe ja det gör det verkligen...farligt att titta för mycket tror jag...
Vet någon av er om man kan få lite "häng" på sin bukett även om man väljer att ha band och inte hållare?
Det beror ju på vad du menar med häng...
Antar att du menar en bukett bunden i handen när du skriver band.
Du kan ju inte få ett trad. häng om du inte bryter av blommorna och det känns ju inte som en bra idé...
Men man kan ju ha snygga organzaband och ståltråd som hänger ner. Man kan även ha nåt grönt typ hjärtan på tråd som hänger ner. På detta som hänger kan man limma på blommor som inte väger så mycket.
Prata med din florist så kan hon säkert komma med förslag på vad som passar till ditt tema.
Man borde ju kunna få häng om man använder murgröna eller annan "ängig" växt i en handbunden bukett.
man akn ju stifta några blommor oxå men räkna med en högre kostnad i så fall.
Hej!
Jag hade vackra mörklila ädelsyrener i min bukett 090606. De tror jag inte kan vara så dyra, däremot vissnar de fort!
Se gärna länk här:
www.brollopstorget.se/hem/puppis/gallery/php6hl0o8.jpg
Jag betalade 800:- för min fina bukett
nåt som är fint och billigt är ju hortensia. Att köpa en kruka med många klasar på är ju billigare än att köpa på snitt. Det är välidgt fint som utfyllnad
Jag älskar pioner i gräddvitt och/eller rosa (beroende på färgtema får man ju välja färger på blommor såklart). Hade jag haft ett bröllop tidigare på sommaren så hade jag gärna haft rosor och pioner blandat...
Vilka blommor blommar i juni egentligen? Tänkte främst såns som man kan plocka själv till dukningen och så...
Det beror ju givetvis på vart du bor... Här blommar pioner i juni (bor på Gotland).
VI kommer att gifta oss 29maj så det är ju nära juni iaf, och vi kommer att ha syrener och liljekonvaljer både i buketten och på borden. Har kollar upp redan innan så att ingen är allergisk så det kommer nog att gå bra =) Ska ha lite fönster och dörrar öppna också så att det inte luktar allt för gott där inne också *skrattar*
Funderade på vita tulpaner på borden. Nån som vet om det finns året om? Sen tänkte jag nog att brudbuketten får stå på honnörsbordet så det blir extra fint :)
Tulpaner finns från november till påsk ungefär, men högsäsongen är Januari till mars.