• Malin och Joel

Knepigt med vilka man ska bjuda...

Jag har ett par knepiga funderingar kring vilka jag ska bjuda från min sida.

Vår gästlista idag är på 45-50 st, enbart min familj och sambons familj + en handfull vänner.

Jag har inte särskilt många egna vänner, jag har flyttat runt en del, de närmsta har jag vuxit ifrån och de man inte är så nära tappar man lätt kontakten med när man inte bor i samma stad...

Men nu är det ändå några jag skulle vilja bjuda, trots att vi inte haft så mkt kontakt senaste tiden (t.ex. klasskamrater man umgick mkt med, vänner man vuxit ifrån och liknande). Men jag är rädd att det blir konstigt om jag bjuder dem spciellt när det är ett sånt litet bröllop.

• Svar på tråden Knepigt med vilka man ska bjuda...
  • Moirie

Vad är det som skulle bli konstigt? Om jag fick en inbjudan från en gammal vän eller klasskamrat skulle jag se det som en inbjudan till att ta upp kontakten igen och bli glad.

• Stefan09

Du får avgör hur pass bra du kände dem då, blir det för konstigt så bjud dem inte men känns det inte jätte konstigt skulle jag bjuda dem. Själv kommer jag att inte bjuda många jag känner ganska bra pga ekonomin inte håller för det. Man måste vara hårt annars blir det lätt flera hundra gäster.

Svar på tråden Knepigt med vilka man ska bjuda...