• tokaw

Vigsel på Nyårsafton?

Vi sitter och planerar vårt bröllop och funderar på att ha vigseln på nyårsafton. kan man ha vigseln på nyårsafton eller är det ett datum man ska undvika?

• Svar på tråden Vigsel på Nyårsafton?
  • stenelinder

Vi ska vigas på nyårsafton och vi tycker det känns jättekul, lite extra festligt.

• Rosenpetunia

Min syster gifte sig på nyårsafton och det var ett härligt bröllop med mycket snö, tända ljus och fyrverkerier
    Dessutom var det kul att fira nyår med hela släkten för en gångs skull

Lycka till!

• Nyårsdagen2011

det är säkert en bra dag.
    vi ska ha på nyårsdagen, jag tänkte inte på om det är brukligt, det kanske det inte är, men jag hoppas det går bra och folk inte är för bakis kl 15. :)

det är lite kul med vinterbröllop tycker jag. hade aldrig trott att jag skulle ha det men nu blev det så och det finns mycket fint man kan göra med ljus etc som ngn skrev redan. man får bara hoppas att det blir snö... jag har startat en tråd om vintermeny och så finns det vintern 10/11 tråden också. välkommen!

härligt sätt att börja året och kul bröllopsdag. man kan åka på solsemester som bröllopsresa så får man det bästa av två världar. vi ska till maldiverna hoppas jag.

• Vinter2009

Vi ska gifta oss på nyårsafton i år (99 dagar kvar *S*). Alla vi bjudit har varit väldigt positiva till val av datum. Dels är de flesta lediga flera dagar =lättare för långväga gäster att komma och dels så är dagen "avsatt" för firande så varför inte fira med ett bröllop

Jag känner mig helnöjd med valet av datum. Kommer bli ett riktigt norrländskt bröllop med massor av snö, facklor och ljus. Även vårt tema kommer vara genomgående "vinter".

• Snödroppen80

Låter mysigt med snö och facklor! Var i Norrland ska ni gifta er?

Vinter2009 skrev 2009-09-23 22:34:32 följande:
    Vi ska gifta oss på nyårsafton i år (99 dagar kvar *S*). Alla vi bjudit har varit väldigt positiva till val av datum. Dels är de flesta lediga flera dagar =lättare för långväga gäster att komma och dels så är dagen "avsatt" för firande så varför inte fira med ett bröllop Jag känner mig helnöjd med valet av datum. Kommer bli ett riktigt norrländskt bröllop med massor av snö, facklor och ljus. Även vårt tema kommer vara genomgående "vinter".
  • Stefan09

Det låter vackert tänk er alla gratis fyrverkerier för er skull, kan det bli bättre?

• Stefan09

Har ni snö vid nyår, lyckos!

• Vinter2009

Vi har garanterat snö Brukar vara minst -20 också, ett år hade vi -35 *brrr*

• Nyårsdagen2011

jag hoppas det är snö i västerås när vi gifter oss! kan inte minnas hur det brukar vara men jag tror nog det var snö förra året.

• passionsblomman

Ett råd från floristen: Kolla ordentligt att era florister har öppet den dagen och hur länge. Att hämta buketten dagen innan funkar annars också.

Det är också bra att lägga beställningen på bukett och andra dekorationer i väldigt god tid, då det innan och över jul är helt sinnessjukt mcket att göra i butikerna. Jag skulle gå redan i november och få min beställning lagd om jagvar ni.

I övrigt skulle jag gärna gifta mig på nyår själv.

men somsagt, det där med öppettider är värt att notera. Det gäller alla andra ställen som bageriet och frissan också såklart. Var beredda på att det kan kosta lite extra om någon ställer sig och jobbar storhelg med just ert hår eller er tårta.

• Vinter2009

Ang bukett så är den redan beställd Håller med om att det är bra att beställa i god tid. Vår blomsterhandel har begränsat det till 4 beställningar just den dagen (o då handlar det ju inte bara om brudbuketter).

Frisör var riktigt svårt att hitta. Av säkert 20 jag ringt har jag hittat 2 som har öppet den dagen (priset är dock detsamma för de två).

• KatjaB

i min familj har både mormor, mina föräldrar och mina två systrar gift sig på nyårafton. Själv känner vi oss lite wild and crazy och ska gifta oss på sommaren
    Men hursomhelst så var bröllopen fina, min ena syster hade en jättefin cape som gick över armarna med svandun på, andra systern hade en klänning med vida långa ärmar, lite ljust silverbrokad på klänningen. Såg väldigt sagolikt ut och passade vinterlandskapet fint

Svar på tråden Vigsel på Nyårsafton?