• Miss Biii

påverkar hormonerna barnet???

Hej alla.

Min sambo sa nått nu ikväll... Vi pratar mer och mer om barn då vi båda är väldigt sugna
    Vi kom in på hormonpreparat, jag har p-ring, och han menar att det är bra om man slutar med piller/ring osv minst ett år innan man blir gravid. Vaddå??? Kan det påverka barnet annars? I sånt fall är det olika m p-piller och p-ring? Någon som vet nått om detta, för jag har aldrig (tror jag inte iaf) hört om det...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden påverkar hormonerna barnet???
  • elsi

Jag vet.. inte kolla med gyn mott,
    Han kanske menar att. det kan ta upp till ett år att bli gravid, för det kan bli så med p-piller, kanske han har hört det?

• Antoinette

Det kan inte påverka barnet. P-piller och andra hormonella preparat försätter kroppen såsom att den är konstant gravid och att man då alltså inte kan bli gravid. Om du slutar, och sedan lyckas bli gravid har alltså hormonerna återgått till de nivåerna som är "normala". Ingenting som alltså kan påverka barnet.
    Sedan kna det ta olika lång tid för kvinnor att bli gravida när de slutar med p-medel. Det är individuellt och även hur fertil man är.

• Miss Biii

ja, jag trodde oxå att det va det han menade, att det kan ta ett tag att bli gravid, men han menade att det kunde påverka barnet..haha, han är så söt för han vill kunna så mkt, men just om sånna här saker har han ingen vidare koll på, vilket jag anade. Tack för era svar!! men jag lär vänta nga månader till innan ringen åker ur...

• Holmbride

det han menade eller om han missförstått det hela är att det KAN ta ett helt år innan kroppen har ställt om sig efter att ha ätit ppiller osv...
    och därmed ta mycket längre tid innan man kan bli gravid..

normalt sätt tar det ca 7mån att bli gravid för medelsvensson sas ;)

Svar på tråden påverkar hormonerna barnet???