• brajt

Skicka inbjudan

Mitt första inlägg här, förmodligen inte det sista!)

Ungefär hur länge innan bröllopet kan man skicka ut inbjudan? Jag vill gärna skicka ut den rätt tidigt, så man kan anpassa lite efter hur många som tackar ja, vilket kanske inte går så bra om man har o.s.a cirka 1 månad inna bröllopet.

Är 5 månader för tidigt?

• Svar på tråden Skicka inbjudan
  • Martinaa

Vi ska nog skicka ungefär fem månader innan och sätta osa ca 1,5 månad innan. Det är mycket längre än vad "standard" är, men precis som du vill jag ha tid till att göra klart allt det sista såsom bordsplacering och veta hur det blir med mat osv.

Har du tänkt gifta dig på en populär/speciell dag eller i semestertider är det bara bra att vara ute i god tid.

• Josselyn

Jag tycker att det låtar ganska lagom. Som sagt, ska man gifta sig under semstertider är det alltid bra att vara ute i tid.
    Vi ska också skicka ut tidigt, dels för att vi ska gifta oss i juli och dels för att det är folk måste resa för att komma till bröllopet, och då kan det ju vara idé att säga till i god tid om folk ska boka tåg osv.

Lycka till!

• Linadesign

Det låter vettigt tycker jag.
    Men sätt inte allt för lång osa-tid. En del har en tendens att svara de sista dagarna märkte jag. Vi skickade ut våra 4 mån innan och gav folk 2 månader på sig att svara, dvs 2 mån kvar till bröllopet när osa-tiden gick ut. Ungefär en fjärdedel svarade den sista vecka. Det kommer de göra även om ni ger dem jättelång tid. Sen hoppade ett par av efter osa tiden gått ut. Och en person hoppade av dagen innan pga sjukdom. Sånt kan ju alltid hända.

• Tausen

Vi funderar faktiskt på att skicka våra ganska snart (gifter oss i juni) Dels så är det många som vet att vi ska gifta oss och funderar över om de är bjudna och dels så vill vi att de skall kunna planera efter oss så attt så många som möjligt kan komma. Vi tänkte sätta osa ca 2 månader innan.

• brajt

Tack för svaren!

Vi ska gifta oss i augusti och min sambos släkt och vänner kommer att få åka rätt långt eftersom vi ska gifta oss på den ort där jag kommer ifrån. Så vi skickar nog ut dom 5 månader innan och har kanske 1- 1 1/2 månads o.s.a.
    Så har jag nog lite på att fixa det sista! :)

Svar på tråden Skicka inbjudan