• Nyårsdagen2011

hur gör ni med musiken?

i kyrkan? på festen?

eftersom jag inte vill krångla tänkte jag att psalmer duger bra i kyrkan med den som jobbar då.

och på festen tänkte jag i-tunes typ. men det kanske är lite tråkigt. hur gör ni?

jag har många musikaliska vänner så jag kan väl be dem kanske... men bandet måste ha betalt oavsett. 1000 kr per/person om de spelar hela kvällen tänker jag. fast hur många timmar är "hela kvällen". ett band på 3 pers vore ju det bästa då.

*tänker*

• Svar på tråden hur gör ni med musiken?
  • JuliaAmalia

Vi ska utöver psalmer ha två av våra bästa kompisar som sjunger en sång tillsammans (inte bestämt vilken än) och ev ska någon sjunga utgångsmarschen också (All you need is love). Sedan på festen blir det ett band och i deras pauser blir det musik från Spotify eller liknande. :) Både jag och min pojkvän är väldigt musikintresserade och så även både våra respektive släkter och vänner (där många själva är musiker), så det känns självklart med livemusik. Dock vill vi inte att våra nära och kära ska behöva spela en kväll som denna (som de alltid gör annars) utan vi ska boka ett band.

Men alla gör ju olika, känner man inte att musiken är jätteviktig så funkar det ju med enklare alternativ som musik från dator/musikanläggning.

• Stefan09

I kyrkan kommer vi gå in till "simon and garfunkel scarborough fair" med gitarr sen får man väll försöka få in så många musikstycken som möjligt, helst inga psalmer tror jag men kanske en ändå. På festen kommer vi nog ha lite kompisar som får sjunga och några cd skivor.

Svar på tråden hur gör ni med musiken?