• mallu16

Underbar möhippa

Igår skulle jag tydligen inte alls vara hemma och putsa fönster som jag trodde. Det var ju min möhippa!!!!

Det började med att en kompis som bor nära ringde och sa att jag har ditt armband här (hennes svägerska har gjort ett armband till mig som jag ska ha på bröllopet) och då ville jag ju gå och titta på det. Jag tänkte att det finns ju en risk för att det står en drös med tjejer i hennes hall, men det gjorde det inte. Det var bara hon och en till kompis som också tittade på lite smycken. Men inte fanns det nåt armband till mig. Istället fick jag sätta på mig en ögonbindel, sen åkte vi hem till mig och lämnade av min dotter som jag hade tagit med mig, hämtade en väska (packad av min blivande!!!!) och sen bar det av. Vi åkte bil i 30 minuter och när jag klev ur står alla mina fina tjejkompisar där - 17 stycken. Jag är så imponerad över att så många var med.

Jag fick en god lunch och sen bar det iväg in i en muskistudio. Jag skulle få sjunga två låtar, en som tjejerna valt och en som min blivande valt. Tjejerna valde Mamma Mia och min sambo hade valt Touch me med Samantha Fox. Jag som ALDRIG sjunger så nån hör fick bita ihop och bjuda på mig själv och min vidriga sångröst.

Sen åkte vi bil igen till Rimforsa Strand. Där hade det dukats upp kakbuffé med 17 sorter, allt bakat av mina kompisar. Jag älskar fikabröd!!! Sen var det tipspromenad och alla tjejer hade gjort en fråga var som handlade om dom.

Sen var det bastubad vid sjön och mysiga badrockar, god dricka, frukt och snacks och en massa tjejsnack. Jag fick verkligen tid att umgås med mina vänner!

Efter det var det dags för en mycket god middag och jag fick även sova över där med några av tjejerna. En del valde att åka hem. Eftersom jag har småbarn hemma var det skönt att få sova lite och äta en god lyxigt hotellfrukost i lugn och ro innan vi åkte hem igen.

En alldeles underbar möhippa med fina vänner som ansträngt sig för min skull - vilken adrenalinkick!!!

Svar på tråden Underbar möhippa