• Fjosok

Milton och hans fyra fruar

www.vgtv.no/

En polygamist i Sydafrika som gift sig, med fyra betydligt yngre kvinnor.

Ska man flabba eller böla är frågan?

• Svar på tråden Milton och hans fyra fruar
  • Stefan09

Inget av dem tycker jag men däremot bör man ödmjukast respektera deras traditioner, kultur och religion. Det finns tillräckligt med fördomar i världen som det är! I deras sammanhang skulle det inte vara ok att bara ha en fru antagligen dessutom är det ju inte helt ovanligt i många u-länder.

• didis
    Stefan09 skrev 2009-09-28 00:01:21 följande:
    Inget av dem tycker jag men däremot bör man ödmjukast respektera deras traditioner, kultur och religion. Det finns tillräckligt med fördomar i världen som det är! I deras sammanhang skulle det inte vara ok att bara ha en fru antagligen dessutom är det ju inte helt ovanligt i många u-länder.
    Nej jag tycker inte att man ska respektera andras traditioner eller religioner rakt av. Vad säger att dessa kvinnor vill leva så?? Troligen respekterar man dessa 4 kvinnor mer genom att protestera än bara vördsamt nicka och tiga.

Inom vissa religioner accepteras människors OLIKA värde och det finns ingen anledning att respektera, inte heler slaver i eller våldtäkter som en del av ens urgamla traditioner.

Om personer med likvärdig samhällsställning och status väljer, av fri vilja, att bo tillsammans så ska det respekteras men tyvärr är kvinnornas ställning ofta låg i "u-länderna" och det finns en anledning till varför månggifte inte praktiserad i länder där kvinnor har en starkare ställning...
  • Sebastiána
    didis skrev 2009-09-28 17:43:05 följande:
    Nej jag tycker inte att man ska respektera andras traditioner eller religioner rakt av. Vad säger att dessa kvinnor vill leva så?? Troligen respekterar man dessa 4 kvinnor mer genom att protestera än bara vördsamt nicka och tiga.Inom vissa religioner accepteras människors OLIKA värde och det finns ingen anledning att respektera, inte heler slaver i eller våldtäkter som en del av ens urgamla traditioner.Om personer med likvärdig samhällsställning och status väljer, av fri vilja, att bo tillsammans så ska det respekteras men tyvärr är kvinnornas ställning ofta låg i "u-länderna" och det finns en anledning till varför månggifte inte praktiserad i länder där kvinnor har en starkare ställning...
    Ja, vem har sagt att de trivs med dessa traditioner som förmodligen skapats av män!
Svar på tråden Milton och hans fyra fruar