• Muulin

Bara 1 ring??

När min sambo friade så hade han köpt en billig silverring. Det var ju meningen att vi skulle lämna tillbaka den o köpa en fin förlovningsring istället.

Grejen är den att jag har blivit "kär" i min ring och tänkte behålla den och köpa en annan förlovningsring utöver istället. Men, ju mer jag funderar så känner jag att jag bara vill ha en vigselring och alltså hoppa över en förlovningsring. Kan man göra så??

Vad tycker ni???

• Svar på tråden Bara 1 ring??
  • justagirl

Klart att du kan! Det finns alla möjliga varianter, från en till tre ringar...

• Stefan09

När ni ändå är inne på temat ringar. Är det ok för en kille att ha både förlovningsring och vigselring? Jag skulle tycka det var konstigt om bara min blivande fru fick en ring men inte jag nämligen.

• jofmanytalents
    Stefan09 skrev 2009-09-29 01:11:37 följande:
    När ni ändå är inne på temat ringar. Är det ok för en kille att ha både förlovningsring och vigselring? Jag skulle tycka det var konstigt om bara min blivande fru fick en ring men inte jag nämligen.
    Nej, det är jättefint när en kille också har två ringar Ser inget konstigt alls i det!
  • Flygande taxen

Tycker det funkar alldeles utmärkt, eftersom jag själv bara har en enkel silverring.
    När vi fölrovade oss för 6 år sedan så ville vi inte ha guldringar, men hade inte rå med vitguldringar heller. Så vi köpte silverringar istället, som guldsmeden tillverkade oss enl. modell av förlovningsringar i guld.

När vi gifte oss så graverade vi bara in ett till datum i ringarna. Så vi köpte inga särskilda vigselringar heller.

• soonAmrs

Jag tycker att det är jättesnyggt med en förlovningsring och en vigselring på mannen. Min blivande är tyvärr inte av samma åsikt...

Stefan09 skrev 2009-09-29 01:11:37 följande:
Svar på tråden Bara 1 ring??