mall på festprogrammet ???
Hej!
Jag undrar om nån skulle kunna maila sin mall på festprogrammet, behöver tipps på vad man skriver, och hur det ser ut.
Står stilla i huvudet just nu...
Tack på förhand!
roberto.b@telia.com
Hej!
Jag undrar om nån skulle kunna maila sin mall på festprogrammet, behöver tipps på vad man skriver, och hur det ser ut.
Står stilla i huvudet just nu...
Tack på förhand!
roberto.b@telia.com
Vad menar du med mall? Festprogrammet kan du ju utforma precis som du vill, finns inga "måsten" eller standarder där!
Jag har iaf gjort vårt i Publisher, jättesmidigt. Enkelt att lägga in bild och text tillsammans, samt att programmet själv räknar ut dina sidor, så du inte behöver sitta och klura vilka sidor som hamnar på samma papper osv.
Om du undrar över vad vi har i vårt häfte så har vi följande:
* Välkomsttext och en borttagbar lapp att fylla i om man vill delta med tal, spex, sång eller liknande.
* Meny
* Presentation av värdparet
* Bröllopsbingo (du kan ladda ner mitt här om du vill: www.martinaa.se/upload/bingo.doc )
* Presentation av brudparet
* Brud om brudgum och vice versa (tex han är som snyggast när han..., godaste maten han lagar, bästa egenskap osv)
* % av gästerna (en lista med olika punkter om gästerna, tex 52% av gästerna är män, 47% av gästerna är gifta, 13% av gästerna har gått i skola med bruden osv)
* Bildcollage på brudparet, både som vuxna och små
* Egenkomponerat sökord! ^^
* Ordlista med dialektala ord/uttryck då släkterna kommer från olika landskap
* Anslagstavla med lite roliga citat och bilder
* Egenkomponerat korsord! ^^
* Tidslinje med text och bilder över vårt förhållande (första mötet, första kyssen, dejt, blev tillsammans till förlovning och frieri och bröllop)
* Än så länge tomt uppslag lämnat till värdparet ifall de vill ha nåt, alternativt bilder från svensexa och möhippa.
* Intervju med föräldrarna
* Bordsplacering och presentation av samtliga gäster
* Allra sist ett tack till alla berörda (föräldrar, värdpar, brudnäbb osv)
Puh... Ja, det var nog allt!
Tack, ja min fråga gällde både innehåll och hur programen ser ut, så därför undrade jag ifall någon kunde skicka ett mail med förslag på festprogram.
tack på förhand
Vilka bra förslag Martinaa! Ska försöka komma ihåg denna tråd då de är dags för oss att ordna vårt festprogram! Tack!
Ingen som kan maila mig en illustrator fil eller word?
Martinaa: "Brud om brudgum och vice versa (tex han är som snyggast när han..., godaste maten han lagar, bästa egenskap osv)"..
Vart hittar man dom frågorna, har sån idé torka nu å d lätt riktigt roligt :D
Tja... jag har inte så många roliga själv ännu, utan har väl tänkt lägga till när jag kommer på nån skoj.
Men jag har köpt den här boken, www.adlibris.com/se/product.aspx, som jag kikat lite i och man kan sno ifrån. Här är några därifrån om du vill ha! :)
Godaste maträtten du lagar
Plagget du är finast i
Ditt bästa smeknamn på mig
Tid på dygnet då du är bäst
Ditt bästa trick för att få mig på gott humör
Din finaste kroppsdel
Bästa trick i sängen (kanske man inte vill skylta med i festprogrammet dock )
Den finaste presenten du givit mig
Den av dina vänner jag gillar bäst (hade jag nog inte heller skrivit ut där :P )
Då är jag som mest stolt över dig
Den mest romantiska gesten du har gjort
Därför älskar jag att vara tillsammans med dig
Och från en annan sida i boken:
Det första jag lade märke till hos dig
Jag förstod att jag var kär i dig när...
Då var jag superstolt över att vara tillsammans med dig
Då skämdes jag över dig
Så är det att sova med dig
Så är det att vakna bredvid dig
Om du och jag får barn så hoppas jag att de ärver det här från dig
(och det här från mig)
Det här får gärna bli en tradition i vårt hem
Om tio år så hoppas jag att vi...
Hoppas nåt passar!
Hmm, länken funkade inte märkte jag. Klicka på länken och ta bort kommatecknet som ligger sist i adressfältet så funkar de. Eller klicka här, det är vilket som!
www.adlibris.com/se/product.aspx
mall finns att ladda hem från www.kortdesign.se